چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مطالبه‌گر باید برای رفع این مشکلات بر روی نمایندگان مجلس متمرکز شوند، گفت: مجلس قوی و انقلابی، مجلسی است که در اصلاح قوانین فسادزا موفق عمل کند و موثر باشد و تلاش خود را برای انجام کارهای زیر بنایی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، اظهار داشت: در رویکرد جدید، ستاد صرفا امر به معروف را منحصر در یک بخش قرار نداده و در عرصه‌های گوناگون و با استفاده از گروه‌های مطالبه‌گر ورودهای خوبی تا به حال داشته است.

وی با بیان اینکه بهترین امت بودن با ایمان و امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود، گفت: یکی از مسائل موجود در امر به معروف، مسأله مبارزه با فساد است که در جامعه تبدیل به یک دغدغه شده و لذا تحقق آن بدون نظارت همگانی اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حمایت از گروه‌های مطالبه‌گر از برنامه‌های اصلی معاونت مطالبه‌گری ستاد است، خاطر نشان کرد: ستاد وظیفه تسهیل‌گری را بر عهده دارد و لذا باید زمینه ارتباط افراد مطالبه‌گر و دغدغه‌مند با مجموعه‌های نظارتی را فراهم کند.

وی، یکی از مفاسد عمده را مساله زمین خواری دانست و یادآور شد: شهر همدان به جهت بافت طبیعی و خاصی که دارد نیازمند مراقبت است و اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا چهل سال آینده در این استان با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: طرح جامعه شهری نیز باید به نحوی طراحی شود که آسیبی به فضای سبز و طبیعی استان وارد نشود.

وی با بیان اینکه برای برخورد با برخی از مفاسد باید قوانین فساد زا را شناسایی و اصلاح کرد، گفت: خیلی از اتفاقاتی که شاهد آن هستیم، به صورت قانونی رخ می‌دهد و شخص مدیر مقصر نیست، چرا که گاهی بعضی از مفاسد، خود قانون است و باید اصلاح شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مطالبه‌گر باید برای رفع این مشکلات بر روی نمایندگان مجلس متمرکز شوند، اظهار داشت: مجلس قوی و انقلابی، مجلسی است که در اصلاح قوانین فسادزا موفق عمل کند و موثر باشد و تلاش خود را برای انجام کارهای زیر بنایی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه با فعال شدن شورای امر به معروف در ادارات، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، مطرح کرد: باید به سمت تقویت، حمایت و البته توجه بیشتر نسبت به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات حرکت کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد مطالبه‌ای به جز اجرای قانون نداشته و ندارد، عنوان کرد: در بحث حجاب و عفاف ذهنیت مردم بر این است که ستاد امر به معروف در خیابان فعالیت کند، در حالی که اگر دستگاه‌ها و ادارات به قانون موجود در زمینه حجاب و عفاف عمل کنند، بسیاری از مشکلات در این حوزه بر طرف می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha