جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه، گفت: دین اسلام اجازه بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر را نمی‌دهد و لذا دعوت به مواسات و کمک به برادران و خواهران درگیر مشکل، می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ششم مرحله کمک مومنانه توسط ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در استان همدان آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز ششمین مرحله کمک مومنانه، اظهار داشت: در طول شش دوره گذشته بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در سطح استان همدان کمک‌های مومنانه توسط ستاد اجرایی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله، هزار و چهارصد بسته معیشتی و لوازم تحریر در بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: از آنجا که در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و حداقل مبلغ برای تهیه یک بسته لوازم تحریر در وضعیت موجود نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود، بنابراین در این مرحله از رزمایش در کنار ۵۱۰۰ بسته معیشتی، ۵۳۰۰ بسته لوازم تحریر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه همدان افزود: امیدواریم نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد و نتوانیم فردی را مشاهده کنیم که نیاز به این بسته‌ها داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت چندین ماه گذشته، مردم ایران ظرفیت خوبی از خود در عرصه نوع دوستی نشان دادند، مطرح کرد: هم به لحاظ ملیت و هم به لحاظ تعالیم اهل بیت(علیهم السلام) و دین اسلام در کشور ما نوع دوستی خوبی وجود دارد که مانند آن را نمی‌توان در جای دیگر مثال زد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: هیچ ایرانی مسلمان و انسان آزاده‌ای را نمی‌توان نام برد که یک خانواده درگیر مشکلات اقتصادی را مشاهده کند و او نسبت به این مسئله بی‌توجه باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مناطق مختلف کشور، یادآور شد: پس از آنکه مشکلی در هر استانی به وجود می‌آید، شاهد سیل اقدامات و نوع دوستی‌ها از سراسر کشور برای کمک‌رسانی و خدمت به مردم آن منطقه هستیم و این گویای حس انسان دوستی در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اجرای رزمایش کمک مومنانه، به این دلیل است که اگر خانواده‌ای درگیر مشکل اقتصادی است، بداند که او تنها نیست، گفت: دین اسلام اجازه بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر را نمی‌دهد و لذا دعوت به مواسات و کمک به برادران و خواهران درگیر مشکل می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha