پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حسین بهرامی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که عدم انتشار دیجیتال محصور کردن علم است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برقرار شده است به‌طوری‌که امروز شاهد رونمایی از آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسین بهرامی در آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث که امروز در سالن جلسات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: خرسند هستیم که خداوند توفیق داد در خدمت مجموعه آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث باشیم و این فرصت به وجود آمد تا بتوانیم آثار این مرکز را در فضای مجازی و الکترونیک عرضه کنیم.

وی ادامه داد: محتواهایی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی در حال تولید است بدون نشر دیجیتال و به‌روز در فضای مجازی نمی‌تواند در دنیای امروز تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی با بیان این که عدم انتشار دیجیتال محصور کردن علم است، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌هایی اخیر همکاری‌های خوبی با مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث برقرار شده است به‌طوری‌که امروز شاهد رونمایی از آثار مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث هستیم که با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه و منتشر شده است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های پژوهش‌های حدیثی است و این خواهش را داریم که در زمینه پژوهشی و علمی مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث به ما کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  به برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: تهیه نرم‌افزار احادیث فریقین و ایجاد زیرساخت تولید دانشنامه‌های قرآنی و حدیثی دو برنامه‌ای که این مرکز در ادامه دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    کل دنیا داره میره به سمت اوپن سورس ولی یه عده زورشون میاد آثارشونو رایگان منتشر کنن