جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۲ کتاب با موضوع زندگی نامه آیت الله خیری در دامغان

حوزه/ آیین رونمایی دو کتاب «واعظ پارسا»و«به احترام مادر» تألیف حجج الاسلام مصطفی ترابی و سید سعید شاهچراغی در قالب ویژه برنامه بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری ورکیانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیین رونمایی دو کتاب «واعظ پارسا» و «به احترام مادر» تألیف حجج الاسلام مصطفی ترابی و سید سعید شاهچراغی در قالب ویژه برنامه بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری ورکیانی پیش از ظهر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، امام جمعه، فرماندار، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد،  خانواده مرحوم خیری و جمعی از مفاخر و اندیشمندان دامغان نیز حضور داشتند.

مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری در سال ۱۲۶۰ شمسی در روستای ورکیان در پنج کیلومتری جنوب دامغان متولد شد و مرحوم خیری در حوزه‌های علمیه بهشهر، مشهد مقدس و نجف اشرف به تحصیل علوم دینی مشغول و در حوزه‌های علمیه تهران و دامغان به تدریس فعالیت داشت و در سال ۱۳۳۵ شمسی دار فانی را وداع و در آستان مقدس بکیر ابن اعین دامغان دفن شد.

آن مرحوم واعظ و سخنرانی دانا و مؤلف پنج اثر پژوهشی در نظم و نثر است و آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان مرحوم آیت الله مهدوی دامغانی، احمد مهدوی دامغانی و دکتر مهدی محقق از شاگردان آن مرحوم هستند.

تقوا و احتیاط پیشگی، زهد و پارسایی کم نظیر، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تعبد فراوان نسبت به آموزه‌های دینی از ویژگی‌های مهم عالم فرزانه مرحوم آیت الله حاج غلامحسین خیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha