جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تداوم حضور مستمر و مؤثر مسئولان در میان مردم، گفت: دولت سیزدهم با تعریف درست و حقیقی از مشارکت مردم باید الگویی جذاب و اثربخش از حکمرانی انقلابی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در نشستی با تنی چند از مسئولان استانی، با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در مدت یک‌ماهه اخیر، بر تداوم حضور مستمر و مؤثر در میان مردم تأکید کرد.

وی افزود: واقعیت این است که در سال‌های اخیر مسئولان از مردم دور شده‌اند و یکی از عوامل مهم این فاصله و گسست دوری از متن مردم است و دولت سیزدهم در همه سطوح آن باید به مردم بازگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه روش رئیس‌جمهور در این میان الگوی خوبی است، گفت: "جمعه‌های خدمت" یک نمونه از رویکرد و اقدام مبارک است که هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد و به نتیجه‌ای روشن و راهگشا منجر شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تعریف درست و حقیقی از مشارکت مردم باید الگویی جذاب و اثربخش از حکمرانی انقلابی را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تأکید بر جدی گرفتن نظارت مردمی یا مردمی شدن نظارت، اظهار کرد: اصل بی‌بدیل امربه‌معروف و نهی از منکر با اولویت امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان باید احیا شود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی تصریح کرد: علاج بسیاری از فسادهای مالی و اداری موجود نظارت مردمی کارآمد است که گام اول و مهم در این راه آغاز شفاف‌سازی عملکرد دولت و دولتمردان در همه عرصه‌ها و سطوح است.

وی ادامه داد: البته این کار لوازم مهمی را نیاز دارد که آزادی بیان معقولانه و سعه‌صدر و انتقادپذیری مسئولانه دو رکن مهم آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با تأکید بر پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را خوب کند، افزود: حقیقت آن است که به خاطر سختی‌ها و دشواری‌های ناشی از سوء عملکردها و ضعف عملکردهای مسئولان حال مردم عزیز و نجیب مردم چندان خوب نیست.

وی اضافه کرد: اکنون این وظیفه دولت سیزدهم است که با اقدامات فوری و سنجیده شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد به‌گونه‌ای که مردم تغییر را احساس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اقدام دولت در واردات سریع‌تر واکسن از این نمونه است، اضافه کرد: همچنین اقداماتی در حوزه بورس، مسکن، توقف و کاهش گرانی کالاهای اساسی تداوم‌بخش این فوریت‌های اساسی در بازسازی و تقویت اعتماد عمومی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha