پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب در حق زنان، اعمال شده است، گفت: تنزل منزلت واقعی بانوان در تمدن غربی و تبدیل او به یک بازیگر برای حس شهوانی مردان بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نخستین نشست اعضای ستاد پیشرفت بانوان استان همدان، با تاکید بر اینکه بر اهمیت فعالیت و حضور بانوان در جامعه، اظهار داشت: با راه اندازی مجمع بانوان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، به دنبال هموار کردن مسیر فعالیت بانوان در جامعه و استفاده به نحو احسن از ظرفیت جامعه بانوان بودیم.

وی با تاکید بر لزوم انسجام در مسیر انجام کارها، گفت: با آغاز به کار این تشکل، مجمع بانوان دفتر منحل شد تا فعالیت‌ها به صورت منسجم از این طریق پیگیری شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بزرگترین نقش بانوان در اسلام، نقش مربیگری است، مطرح کرد: یکی از صفاتی که خداوند خود را در قرآن معرفی کرده، مربی است که بخشی از این نقش در عالم به انبیا واگذار شده بود اما نقش اصلی مربیگری در عالم به لحاظ استعدادهای ذاتی، متعلق به بانوان است.

وی افزود: این مربیگری برای مادران، در قامت مادر بودن خود را نشان می‌دهد، مادری که می‌تواند فرزندی تربیت کند که او توانایی ایجاد تحول در جامعه را دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب در حق زنان، اعمال شده است، خاطر نشان کرد: تنزل منزلت واقعی بانوان در تمدن غربی و تبدیل او به یک بازیگر برای حس شهوانی مردان بزرگترین خیانت تمدن وحشی غرب است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف، تاکیدی بر مسئله جایگاه منزلتی زنان در جامعه است، یادآور شد: این جایگاه باید توسط خود زنان و بانوان جامعه حفظ شود و با انجام کار فرهنگی این توان ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به مطرح شدن مسئله حضور بانوان در ورزشگاه، در کشور، اظهار داشت: روزگاری در کشور حرف اول رسانه‌ها حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه بود، موضوعی که آن را باید توهین به جامعه بانوان دانست.

وی با تاکید بر اینکه بانوان باید ابتدا از جایگاه خود شناخت دقیق پیدا کنند، مطرح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی در تبیین جایگاه زن در اسلام این چنین می فرمایند نه تنها جایگاهی کمتر از مردان ندارند که شاید بالاتر هم باشد.

تکثر در مدیریت ها از مشکلات مهم در عرصه فرهنگ است

امام جمعه همدان از مهمترین مشکلات در عرصه فعالیت‌های فرهنگی را تکثر مدیریت‌ها دانست و یادآور شد: با وجود آنکه اصول دین پنج مورد است اما همه آنها حول محور توحید و وحدت می چرخد و این نشان دهنده اهمیت حرکت بر مسیر وحدت است.

وی تصریح کرد: مدیریت جامعه باید توحید محور باشد در غیر اینصورت دستیابی به اهداف عالی موجود غیر ممکن و سخت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در همدان خاطر نشان کرد: در موضوع بانوان، بنیاد عفاف و حجاب، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حوزه‌های علمیه و مجموعه استانداری همه دارای دغدغه هستند، اما متاسفانه مدیریتی واحد که به عنوان محور قرار گیرد و انسجام ایجاد کند در این بین وجود ندارد.

وی، حرکت بر مسیر تقوا را از اساسی ترین راه های برای دستیابی به موفقیت برشمرد و یادآور شد: اگر به دنبال اثر گذاری واقعی در جامعه هستیم باید عمل و رفتارمان مصداق وجه الله باشد و برای رضای خدا وارد کار شویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha