جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاندار قم در جلسه ستاد موادمخدر استان

حوزه/ استاندار قم ضمن تاکید بر سیاست های مقابله ای با کرونا، جنبه های ناظر بر مسائل عاطفی و روحی ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت شناسایی تهدیدات در شرایط کرونایی و پساکرونایی توسط صاحب نظران حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در اولین جلسه بررسی عوارض اجتماعی ناشی از کرونا و راهکار های تقلیل آنها که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به آمار ارائه شده توسط هیئت اندیشه ورز اجتماعی استان قم در خصوص تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر زندگی اجتماعی افراد، بیان کرد: عمق و دامنه تاثیرات این پدیده بسیار وسیع است اما با توجه به درگیری ۲۰ ماهه کشور با این ویروس، تا کنون ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست مقابله ای با این پدیده را دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل توجه ویژه بر تاثیر کرونا بر فعالیت های اقتصادی و سلامت مردم، ابعاد روان شناختی، اجتماعی و فرهنگی در تاثیر از این بیماری مغفول مانده، تصریح کرد: ورود و پیشتازی استان قم به موضوع عوارض اجتماعی ناشی از کرونا، با توجه به حضور علما و صاحب نظران دانشگاهی استان جای تقدیر دارد.

استاندار قم با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص تاثیرات کرونا بر ابعاد زندگی اجتماعی اظهار کرد: رویکرد این گزارشات اکثرا تهدید محور است، درصورتی که باید به فرصت های ناشی از وجود این ویروس نیز اشاره داشت.

سرمست افزود: با وجود غافلگیری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور باید توجه داشت که استان قم در تدوین اکثر پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور نقش به سزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در استان قم رویه مبتنی بر تبدیل این تهدید به فرصت بوده است، افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا در استان قم، ۳ بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مادر و تنفسی ارتش تکمیل و راه اندازی شده است.

وی ضمن تاکید بر ارزش های دینی به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، بیان کرد: به دلیل ملموس شدن مرگ و میر در جامعه، اعتقاد به باورهای توحیدی و آخرت در جامعه افزایش یافته است.

سرمست فرصت های ناشی از ویروس کرونا در جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: ضمن توجه به آسیب پذیری کسب و کار ها در این ایام، به شکل گیری کسب و کار های جدید نیز باید توجه داشت.

استاندار قم، ضمن تاکید بر سیاست های مقابله ای با کرونا، جنبه های ناظر بر مسائل عاطفی و روحی ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه گیری های صحیح در خصوص عوارض اجتماعی ناشی از کرونا همواره در کنار تهدیدات ناشی از این ویروس باید به فرصت ها نیز توجه کرد.

وی در ادامه لزوم طبقه بندی صحیح در خصوص عوارض اجتماعی ناشی از کرونا را متذکر شد و گفت: در این خصوص کمیته های تخصصی باید به ارائه راهکار های عملی و کاربردی برای گروه های هدف بپردازند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha