پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه روحانیت

حوزه/ اعضای جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ائمه جماعات در ابعاد مختلف و گسترده اجتماعی، گفت: نیروهای جدید، با بصیرت،جوان و مسئولیت پذیر باید جذب ائمه جماعات شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، صبح امروز جلسه جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان با حضور تعدادی محدود به دلیل شرایط کرونایی، در سالن کنفرانس مرکز مدیریت

حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک با بیان اینکه دستور جلسه ایجاد تحول در جامعه روحانیت و ائمه جماعات با محوریت ورود نیروهای جدید است، گفت: شاخصه هایی همچون انقلابی بودن، پیشکسوت بودن، با بصیرت و ...جز ویژگی های نیروهای جدید است و همه اعضای جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان، نیروهای پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به دبیر جامعه روحانیت اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از اعلام اسامی و بررسی افراد جدید و مطابقت با اساسنامه جامعه روحانیت، افراد برای ورود به جامعه روحانیت و ائمه جماعات انتخاب می شوند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی بیان کرد: لازمه تحول این است که یک برنامه مشخص تدوین شود، لذا شرح وظایف باید برای کمیته های مختلف تعیین شود.

وی بیان کرد: نقش های روحانیت و ائمه جماعات اصفهان باید در ابعاد مختلف تعیین گردید و سپس در جلسات مختلف مطالبات پیرامون تحقق این نقش ها صورت گیرد.

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی هم  با تاکید براینکه علی رغم همه نواقص و محدودیت ها باید کار کرد و فعالیت نمود، گفت: لذا ضرورت می طلبد که رو به جلو حرکت کنیم و از تضعیف خود پرهیز نماییم.

وی ابراز کرد: در چندسال اخیر فعالیت‌های خوبی به پشتوانه جامعه روحانیت و ائمه جماعات انجام شده است و پیشرفت هایی در ابعاد مختلف صورت گرفته که همگی براساس کمیته هایی است که تعیین شده است .

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان موظف شود که قریب به ۱۰۰ روحانی نخبه، جوان و مسئولیت پذیر را از جامعه وعاظ یا اساتید حوزه و یا امام جماعت اصفهان به جلسه جامعه روحانیت و ائمه جماعات دعوت کند تا این امر موجب رشد شود.

حجت‌الاسلام سید صادق ابطحی نیز در سخنانی تصریح کرد: باید انگیزه سازی مدونی صورت گیرد و به همه ائمه جماعات و اعضا خاصه جوانان در این جلسات میدان داد تا حرف بزنند که این موجب تقویت جلسات می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی هم گفت: متاسفانه به دلیل تشدید شرایط کرونایی از حضور و وجود بسیاری از معمرین و اعضای جامعه روحانیت در این جلسه محروم شدیم، ولی این امر نباید موجب عدم ارتباط جامعه روحانیت و ائمه جماعات با این علما شود.

وی با بیان اینکه اساسنامه جامعه روحانیت و ائمه جماعات جامع است، ولی هیچگاه به‌صورت کامل عملیاتی نشده، گفت: حدود ۳۰جلسه برای اساسنامه فعلی وقت صرف شده و سعی شد این اساسنامه عملیاتی تعریف شود، کمیته ها در این اساسنامه تعیین و شرح وظایف مشخص شده است

حجت‌الاسلام باطنی افزود: جامعه روحانیت و ائمه جماعات یک تشکل سیاسی است و باید با قواره فعالیت‌های سیاسی استان همخوانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: یک لایه از ائمه جماعات و علمای جوانتر، با نشاط تر و آماده تر برای فعالیت به جامعه روحانیت و ائمه جماعات اضافه شود که این یک اتفاق مبارک است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ما در حوزه علمیه اصفهان، روحانیون جوان دارای تحلیل سیایی کم نداریم و محافل دیگر استان و کشور از آن ها بهره می برند لذا شایسته است تشکل حوزوی داخلی چون جامعه روحانیت وائمه جماعات از آنها استفاده کند.

وی با بیان اینکه احساس مسولیت مهم‌ترین شاخصه تقویت این جلسات است، نباید بگذاریم احساس تعلق اعضای این جلسه کاهش یابد.

حجت‌الاسلام عبدالجواد عبدالهی هم اظهار کرد: ما برنامه و اساسنامه داریم ولی صحنه اجرایی نداشته است، لذا جامعه ائمه جماعات تقویت شود و مسئولین شهر اصفهان چون اعضای شورای شهر دعوت شود و با قاطعیت از این اعضا مطالبات انقلابی و حوزوی بیان شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha