پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه انورطاها

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری، ضمن تأکید بر اهمیت کادر سازی و تربیت نیرو برای نظام جمهوری اسلامی از سوی حوزه، آن را در شرایط کنونی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و سرپرست جدید مدرسه عالی انوار طاها در قم بر اهمیت کادر سازی و تربیت نیرو برای نظام جمهوری اسلامی از سوی حوزه تأکید و آن را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز مجموعه مستقلی برای این کار در حوزه آماده نشده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نظام به افرادی در سطح مدیریت نیازمند است که دارای علم و مهارت لازم باشند. داشتن این دو بال، برای پذیرش مسئولیت امر ضروری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: اگر فردی در نظام جمهوری اسلامی که می خواهد مسئولیتی را قبول کند، دو بال علم و مهارت و توانایی لازم را همزمان داشته باشد، قطعا موفقیت او در انجام مسئولیت بسیار مؤثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید مجموعه ای در حوزه ایجاد شود و اقدام به تربیت و کادر سازی برای نظام در دو  رده علم و مهارت آموزی برای پذیرش مسئولیت های مختلف کند. اگر فردی از توانایی و بنیه علمی و مهارت لازم در انجام کار و مسئولیتی برخوردار باشد، در انجام وظائفش موفق تر خواهد بود.  

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه حجت الاسلام عبداللهی مدیر سابق مدرسه عالی انوار طاها را از مدیران خوش فکر، نظریه پرداز، طراح که دارای دید و نظری به آینده دارد، عنوان و این شاخصه ها را امتیازات مدیریتی وی، برشمرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: آقای عبداللهی در ۵ سال مدیریت در این مدرسه، توانست گام های خوبی همچون دعوت از اساتید خوب و خوش فکر برای تربیت طلاب و رشد علمی آنها بردارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از دیگر شاخصه مدیریتی وی، داشتن همت بالا برای رسیدن به افق بلند، آرمانگرایی برای رسیدن به واقعیت،  همفکری با اساتید  صاحب نظر در اداره و مدیریت و ارتقای علمی و تربیتی طلاب و... است.

وی عنوان کرد: این شاخصه از او فرد و مدیری موفق در این ۵ سال در مدرسه عالی انوار طاها ساخت و در ادامه طلاب هم لازم است از این فرصتی که برای رشد علمی و تربیتی شان در این مدرسه آماده شده، نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینجا حوزه علمیه است و فضای معنوی آماده شده،  فرد و طلبه موفق کسی است که از این دریای خروشان علمی و تربیتی برای رشد علمی و تربیتی خود بکارگیرد و اگر این چنین شود، آن فرد سود کرده است و این بالاترین ارزش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 1
    حیف استاد عبداللهی کاش استعفا نمی دادید