جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واحدی

حوزه/ معاون امور حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که جامعه علمی با توجه به جایگاه اجتماعی و ارتباطات گسترده باید به دنبال واکسیناسیون صد در صدی باشند، گفت: بر همین اساس توصیه می کنیم که همه دست اندرکاران و همه کسانی که دلشان برای علوم آل محمد صلوات الله علیه و آله می‌تپد سریعا واکسن بزنند و خود را برای کار جدی علمی آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که طی سال جاری در اولویت کاری همه مدارس علمیه خواهران قرار گرفته و باید به آن توجه ویژه ای شود، بحث واکسیناسیون است.

وی افزود: همه کادر، اساتید و طلاب باید به تأسی از مقام معظم رهبری و با جدی گرفتن و عمل کردن به شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به امر واکسیناسیون اهتمام داشته باشند و امید داریم همه مدیران و کادر استان‌ها و مدارس نیز در این زمینه تلاش لازم را انجام دهند.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران با بیان این که طبق اطلاعات رسیده کسانی که واکسن می زنند، احتمال ابتلای آنها به یک هفتم می رسد، ادامه داد: این یعنی کسانی که واکسن نمی زنند، ۷ برابر بیشتر از کسانی که واکسن زده اند، در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که واکسن نزده اند، اگر مبتلا به بیماری کرونا شوند، احتمال بستری شدن آنها ۴۹ برابر است و این نشان می دهند کسی که واکسن می‌زند اگر مبتلا به کرونا شود، ۴۹ برابر نسبت به فردی که واکسن نزده آرامش بیشتری دارد و کمتر در معرض آسیب است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، احتمال مرگ و میر در افرادی که واکسن نزده و مبتلا به کرونا شده اند را ۳۲ برابر بیشتر از افرادی دانست که واکسن تزریق کرده اند، بیان داشت: این آمار و اطلاعات، دلالت بر آن دارد که همه باید واکسن بزنند و شیوه نامه ها و دستورالعمل هایی را که ستاد ملی مقابله با کرونا صادر کرده، رعایت کنند.

وی با اشاره به تزریق واکسن از سوی مراجع و بزرگان و همین طور رهبر معظم انقلاب، گفت: وقتی  بزرگان ما واکسن می زنند و در این مسیر قدم بر می دارند، قاعدتاً ما نیز وظیفه داریم نسبت به واکسیناسیون توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران افزود: طبق گزارشات رسیده کادر استان ها و مدارس علمیه خواهران در حال تزریق واکسن هستند، ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که جامعه علمی و جامعه دانشمند واکسیناسیون حداکثری داشته باشند.

وی با تأکید بر این که جامعه علمی با توجه به جایگاه اجتماعی و ارتباطات گسترده باید به دنبال واکسیناسیون صددرصد باشند، اظهار داشت: بر همین اساس توصیه می کنیم که همه دست اندرکاران و همه کسانی که دلشان برای علوم آل محمد صلوات الله علیه و آله  می‌تپد سریعا واکسن بزنند و خود را برای کار جدی علمی آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره به دنبال تضعیف امنیت و اعتماد عمومی جامعه هستند، گفت: در بحث واکسیناسیون نیز دشمنان تلاش می کنند تا اعتماد مردم را نسبت به مسئولان و دست اندرکاران مقابله با کرونا سلب کنند و هدفشان فقط ضربه زدن به مردم و امنیت و اعتماد عمومی است.

وی ادامه داد: همکاران ما در استانها و مدارس علمیه خواهران باید با اهتمام به مسئله واکسیناسیون و ترغیب مردم جهت واکسیناسیون، در مقابل این هجمه دشمنان بایستند تا سریعا به نتیجه ای که در راستای مصلحت کشور است، برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha