چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین درسی که باید طلاب دینی در مدارس بیاموزند، وحدت است، زیرا امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انسجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز در حاشیه بازدید از مرکز دینی اهل سنت شهرستان بانه، در جمع اساتید و طلاب این مرکز اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین درسی که باید طلاب دینی در مدارس بیاموزند، وحدت است، زیرا امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انسجام است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: دشمنان جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی در سال های اخیر  دشمنی ها و عداوت های خود با مسلمین را شدت بخشیده اند که نمونه بارز آن ایجاد، تجهیز و تسلیح گروهک های تروریستی همانند داعش در منطقه است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر حوزه های دینی در مقابله با افکار منحرف و ضد دین در جامعه، عنوان کرد: دشمنان در بُعد عقیدتی با برنامه ریزی بسیار دقیقی در منطقه فعالیت های خود را افزایش داده است و این فعالیت های ضددینی و تفرقه افکنانه در استان های غربی کشور به ویژه برخی از نقاط کردستان به عینه دیده می شود.

ماموستا خدایی اظهار کرد: حوزه های دینی اهل سنت باید بدانند که بهترین، کامل ترین و جامع ترین راه برای تقابل با جریان های فکری ملحد و تجزیه طلب در کشور به ویژه در کردستان افزایش تعامل با حوزه های علمیه اهل تشیع است، امروز باید برای از بین بردن تبلیغات منفی دشمنان نظام، وحدت بین طلاب شیعه و سنی بیشتر از پیش باشد.

امام جمعه بانه با اشاره به برخی از کاستی ها در این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان بانه از مشکلات بسیاری همانند بیکاری، تورم و... رنج می برد، امیدواریم که سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به استان کردستان بتواند بخشی از این معضلات را در این منطقه از بین ببرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha