جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مشاوره با رویکرد اسلامی یکی از کارویژه های اختصاصی روحانیت است و این گونه کار جهادی به این ترتیب متمایز از سایر فعالیت های جهادی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در نشستی با مسئولین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های جهادی این کمیته، گفت: کار این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همه آن ها صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم؛ حضور جهادی روحانیت و طلاب در امدادرسانی از باب مستحب و واجب کفایی است؛ اما کارویژه روحانیت کارهایی هستند که فقط از طلبه ها بر می آید و روانشناسی با رویکرد اسلامی یکی از این کارها است.

وی افزود: مشاوره با رویکرد اسلامی یکی از کارویژه های اختصاصی روحانیت است و این گونه کار جهادی به این ترتیب متمایز از سایر فعالیت های جهادی به حساب می آید.

مدیر حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: بایستی از فعالیت های کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران گزارشی مدون و جامع به مقام معظم رهبری، ستاد مقابله با کرونا، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه ارائه شود تا در جریان این فعالیت های پرخیر و برکت قرار گیرند.

وی ارتباط بین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران با معاونت تهذیب را لازم دانست و گفت: باید ارتباط وثیقی بین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران با معاونت تهذیب و بخش مشاوره حوزه ایجاد شود تا با سازوکار مشخصی تعامل اثربخشی را بین آن ها شاهد باشیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: یکی از کارهای کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران، باید پرورش طلبه مشاورباشد؛ این کار از طریق ارتباط گیری با مدارس علمیه و آموزش طلاب و اساتید حوزه قابل انجام است.

وی با اشاره به افزود: در درختواره دانشی و رشته ای حوزه های علمیه رشته های مرتبط با روانشناسی در حوزه اخلاق، تربیت و مشاوره به صورت ۱۵ رشته و ۱۴ گرایش در سطح سه و چهار تحصیلی تعریف شده است.

عضو شورای عالی حوزه، بیان داشت: درختواره دانش های مهارتی و کاربردی نیز شامل دوره های مهارتی و پودمانی مرتبط با مشاوره و روانشناسی می باشد.

وی گفت: جمع آوری تجارب و فعالیت های کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران یکی از کارهای ضروری برای ثبت و در اختیار دیگران قرار گرفتن آن ها می باشد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: شایسته است جهت آمادگی این کمیته برای مقابله با موج های بعدی کرونا و مسائل مانند آن، طرح و برنامه مدونی تنظیم گردد.

وی در پایان با تأکید بر هویت حوزوی کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، عنوان داشت: از مسئولین این کمیته می خواهیم برنامه ای جامع و ۵ ساله برای فعالیت های آینده و خطوط اصلی اشتغالات آن طراحی نمایند و آن را مبنای حرکت کمیته قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha