پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدوی

حوزه/ مجید مهدوی، مدیر سابق مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان و از جانبازان دفاع مقدس، بر اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مجید مهدوی، مدیر سابق مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان و از جانبازان دفاع مقدس که از چندی قبل براثر ابتلا به بیماری کرونا، در بیمارستان آیت الله صدوقی بستری بود، صبح امروز درگذشت.

معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علیمه اصفهان، مدیر گروه کلام حوزه علمیه اصفهان، تدریس در حوزه و دانشگاه و معاونت پژوهش و رئیس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان در کارنامه مرحوم مهدوی دیده می شود.

 زندگی نامه مرحوم مجید مهدوی به قلم خودش:

 مجید مهدوی فرزند حسن، متولد ۱۳۴۸ صادره از تهران تحصیلات ابتدائی خود را از تهران شروع و دوران راهنمائی و دبیرستان را در اصفهان ادامه دادم. در سال دوم دبیرستان موفق به حضور در کردستان در بسیج دانش آموزی سنندج در قالب گروه هجرت دانش آموزی شدم که در آنجا به کارهای فرهنگی و علمی برای دانش آموزان سنی در سنندج می پرداختم و حدود ۲ سال این برنامه ادامه داشت و بعد از آن توفیق حضور در جبهه های جنوب را در مدت کوتاهی پیدا کردم و در این دوران موفق به دریافت دیپلم شدم.

پس از آن در سال ۶۸ به توفیق الهی و بدون آنکه آشنایی قبلی نسبت به حوزه علمیه داشته باشم و یا حتی کسی مشوق بنده باشد، به صورت بسیار غیر منتظره که البته معتقدم به واسطه عنایات ویژه بود، وارد حوزه علیمه اصفهان در مدرسه علمیه ذوالفقار شدم. مقدمات و سطح را نزد اساتید بزرگواری همچون «حاج آقا صادقی»، «بهرمن»، «کشکولی»، «مهدوی»، و استاد بسیار عزیز و بزرگوار و کم نظیر خویش جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمد فقیه ایمانی که قریب هفت ۷ سال درس مختلفی از قبیل مطول، منطق، بخشهایی از لمعه، اصول فقه، رسائل و مکاسب را نزد وی تلمذ کرده و بهره فراوانی از حضور در محضر نورانی ایشان که حقیقتا هم علم بود و هم اخلاقی به صورت مستمر بردم و همچنین استاد عزیز و نورانی دیگری که انصافا از اعجوبه های نهان است جناب آیت الله محزونیه بخشهای مهم کفایه را به ضمیمه کتاب اخلاقی تهذیب الاخلاق ابن مسکویه در طول بیش از ۲ سال تلمذ نمودم و بسیار زیبنده است که از استاد دیگر خودم در لمعه آیت الله عبودیت نیز یادی کنم که هم مجسمه اخلاق بود و هم مملو از معارف و علوم که خداوند به همگی ایشان سلامتی روز افزون عنایت نماید.

در مدت زمان شروع به تحصیل یعنی از سال ۶۸ تا ۷۳ به مدت ۵ سال چنان مشغول درس و مباحثه بودم که به هیچ چیز و هیچ کس فکر نمی کردم حتی از ضوابط و قوانین حوزه هم بی اطلاع بودم که مدتها بعد یکی از دوستان بسیار نزدیک به بنده گفتند آیا معافیت تحصیلی گرفته ای؟! که در پاسخ گفتم مگر معافیت تحصیلی هم وجود دارد. این در حالی بود که سه سال از حضور من در حوزه علمیه گذشته بود.

به صورت شبانه روزی بدون وقفه مشغول به تحصیل در دروس حوزوی بودم و روزانه حداقل ۸ کلاس را شرکت می کردم به ضمیمه مباحثات، آن چنانکه در طول ۵ سال موفق به اتمام کفایه شدم و از سال ۷۴ وارد درس خارج شدم و در این مدت علاوه بر تحصیل از سال ۷۰ عملا وارد عرصه تدریس نیز شدم که خوشبختانه به لطف خدای متعال و توجهات خاصه اولیاء دین خاصه بقیة الله الاعظم(عج) تا این زمان نیز ادامه دارد یعنی نزدیک به ۱۶ سال است و خودم در حال تدریس می باشم.

لازم به ذکر است که در این مدت ۵ سال از مقدمات تا پایان سطح علاوه بر شرکت در کلاسهای رسمی حوزه و سپری کردن دروس متعارف در آن و مباحثه جدی آنها، دروس دیگری که در حوزه از رونق افتاده همچون مطول و معالم الاصول و حاشیه ملاعبدالله و ... را نیز در محضر اساتید بزرگوارم از ابتدا تا انتها خواندم. حتی به یاد دارم که مطول را در طول ۴ سال در محضر آیت الله فقیه ایمانی خواندم و بعد از آن دو دوره تدریس آن را داشتم و شرحی نیز بر آن نوشته ام.

از سال ۷۴ تا ۸۲ در درس خارج حضرت آیت الله مظاهری (دام عزه) اعم از فقه و اصول به صورت مدام شرکت کرده که محصول آن تقریرات درس معظم له است که به صورت مکتوب وجود دارد و همچنین در این زمانها در درس درایه آیت الله مجلسی و درس جواهر آیت الله سید حسن فقیه امامی و ... نیز شرکت کرده و بهره های علمی فراوانی بردم.

از همان سال ۷۴ بود که رسما در ادامه تدریس در سطوح پایین حوزه شروع به تدریس در دروس رسائل و مکاسب نمودم که تا این زمان نیز ادامه دارد: «منطق بیش از ۱۰ بار»، «لمعه بیش از ۶ بار»، «اصول فقه بیش از ۵ سال»، «بدایةالمعارف بیش از ۷ بار»، «رسائل بیش از ۴ بار»، «مکاسب بیش از ۴ بار»، «کفایه بیش از ۳ بار».

از سال ۸۳ به پیشنهاد ریاست حوزه اصفهان و حکم معظم له حضرت آیت الله مظاهری (دام عزه) مدیریت مدرسه علمیه جده بزرگ که از مدارس قدیمی استان می باشد، به بنده واگذار شد که تا این زمان ادامه دارد. در سال ۸۶ مجددا به حکم ریاست محترم حوزه و به پیشنهاد مدیر اجرایی حوزه علیمه اصفهان حضرت آیت الله طباطبایی (دام عزه)، معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه علیمه اصفهان نیز به مسئولیت ها افزوده شد که مدت ۸ ماه در این بخش توفیق انجام وظیفه پیدا کردم. از سال ۸۴ نیز مدیر گروه کلام در رشته تخصصی حوزه علمیه اصفهان در سطح ۲ به اینجانب محول گردید و از سال ۸۵ علاوه بر مدیر گروه سطح ۲ کلام، مدیریت گروه سطح ۳ کلام نیز به آن افزوده شد که تا حال حاضر ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 0
    خدارحمتشون کنه. شادی روحشون فاتحه و صلوات
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • علی حسنی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 0
    دایی عزیزم روحت شاد سلام مارو به حضرت زهرا برسون
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    رحمت الله علیه
  • محسن IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 2
    تسلیت محضر امام زمان علیه السلام
  • محسن IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    تسلیت محضر امام زمان علیه السلام
  • توکلی متش IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    سال 90در مدرسه جده بزرگ کفایه را محضر ایشان بودم روحش شاد و یادش گرامی باد
  • عبداله توسلی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    باعرض سلام .این مصیبت عظمی رابه حضرت مهدی علیه السلام تسلیت عرض مینمایم چرا که ایشان استادی بزرگ در راه دفاع از دین و اهل بیت )ع(بودند.به واقع فقدان این استاد بزرگ و کم نظیر ضایعه ای خواهد بود جبران ناپذیر.خدایش رحمت کند.
  • فهیمی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    با اون همه علمی که داشت بواسطه ی تواضعی که داشتند پایه 3 تو مدرسه نجفی برای ما عقاید تدریس می کردند خدا رحمتشان کنه
  • یوسف IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 4
    کسانی که خون به دل ایشون کردن در اصفهان و ایشون رو خانه نشین کردن خدا از سر آنها نگذرد و همه ی آنها را به سزای اعمالشان برساند
  • اسدالله امیر IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    سلام واقعا از سال ۹۱تا ۹۵در محضر این استاد و معلم اخلاق جناب حاج مجید مهدوی رحمت الله علیه درمدرسه علمیه جده بزرگ بودم زمینه های رشد زیادی را برای بنده حقیر طلبه جهادی پاپیش افتاده که بودیم برای ما درس آموخت و رشد کردیم رضوان خدا براین مرد
  • یاسین IT ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    روحشان شاد و با اهل بیت (علیهم السلام) محشور باد. از بهترین اساتید ما در حوزه علمیه اصفهان بودند که علاوه‌بر تسلط کم‌نظیر بر مباحث علمی و جامعیت علمی مثال‌زدنی، الحق در اخلاق و فروتنی نیز برای ما الگو بودند. فقدان این استاد گران‌مایه غمی سترگ و ضایعه‌ای جبران‌ناشدنی‌ست.
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 1
    حقیردروسی نظیربدایه المعارف ورسایل ومکاسب وکفایه رادرمحضرایشان تلمذکرده وحق بزرگی گردنم دارند .انشاالله روح ایشان قرین رحمت ومغفرت واسعه الهی گردد.
  • مقداد IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    خداحافظ استاد عزیز
  • مهدی سیاوشی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    سلام یادم نمیره اولین بار حدود۲۰سال پیش بچه بودم رفتم هیت روز عاشورا بعد از اقامعه نماز پای همیه عذاداران را بوسید از ان موقعه عاشق ایشون شدم
  • رضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    خدا رحمتشون کند
  • یحیی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 0
    أرأیت من حملوا علی الاعواد / أرأیت كیف خبا ضیاء النادی *** آیا دیدی چه شخصیتی را روی چوب‌های تابوت حرکت دادند؟ / و آیا دیدی چگونه شمع محفل خاموش شد؟ .......... جبل هوی لو خر فی البحر اعتدی / من ثقله متتابع الازباد *** کوهی فروریخت که اگر این کوه به دریا ریخته بود، دریا به هیجان می‌آمد / و از شدت سنگینی‌اش، دریا کف‌آلود می‌گشت. .......... ما كنت اعلم قبل حطك فی الثری / ان الثری تعلو علی الاطواد *** من قبل از آن‌که خاک، تو را دربرگیرد، باور نمی‌کردم / که خاک می‌تواند روی کوه‌های عظیم را بپوشاند.
  • حسن IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    افراد مسولیت ها را باید امتحان بدانند و ساده زیستی راازمجید مهدوی یاد بگیرند خدا روحش را که ساده زیستی رابه ما آموخت غریق رحمت کند
  • سید رضا موسوی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    سفر بخیر رفیق
  • جانعلی علیاری IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    خداوند بیامرزدش وبا امام حسین ویارانش مهشور شود
  • یا علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    روحش شاد
  • خانم مهدوی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    قلبم تنگه براتون