جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز گفت: بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام حسن شعبانی، امروز در نشست خبری"هفتمین کنگره ملی شعر اربعین" که در سالن جلسات  اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان این‌که مهلت ارسال آثار به  کنگره تا ۳۱ شهریورماه است، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی ادامه داد: شاعران می‌توانند حداقل ۲ و حداکثر چهار اثر از خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت موضوع اربعین در شکل گیری هویت ایران اسلامی، ادامه داد: امسال بنا بر این است که هفتمین کنگره شعر ملی اربعین به سمت موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی روز سوق داده شود.  

وی با بیان اینکه قاسم صرافان، سعید بیابانکی و جمشید علیزاده از شاعران بنام کشور داوری این کنگره را بر عهده دارند، اظهار کرد: اختتامیه کنگره دوم مهر ماه سال جاری در محل پردیس سینمایی قدس در تبریز برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی موضوعاتی که در این کنگره به آن پرداخت شده را مدح و مرثیه در شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، امام حسین (ع) نماد مقاومت اسلامی و استکبار ستیزی برای شیعیان جهان، پیاده روی اربعین جلوه شکوه علوی و ظهور مهدوی، جابر نخستین زایر اربعین، استکبار ستیزی و دفاع از حریم ولایت علوی و نبوی، نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) در احیای نهضت عاشورا، حضرت عباس (ع) و جایگاه اطاعت از ولی و نقش نوجوانان و نونهالان آل هاشم در واقعه کربلا عنوان کرد.

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: این کنگره در سال های قبل به صورت استانی برگزار شد اما تلاش می کنیم در سال آینده آن را به شکل بین المللی برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha