پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نجات

حوزه/ حجت‌الاسلام معینی روحانی حوزه علمیه اصفهان است که چند روز گذشته به‌وسیله عمامه خود در کوه صفه، یک کوهنورد را از سقوط نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، اخیراً فیلمی از یک روحانی جوان در فضای مجازی منتشر شده که با عمامه خود یک نفر را از سقوط در کوه صفه اصفهان نجات می‌دهد. این فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدی معینی، طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان است که طلبگی را از سال ۸۴ با ورود به مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) آغاز کرده است و در کنار درس و بحث، به‌صورت حرفه‌ای به ورزش کوهنوردی می پردازد و ۱۵ سال هم در رشته کاراته فعالیت ورزشی داشته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تشریح ماجرای نجات فرد در حال سقوط در کوه صفه اصفهان، خاطرنشان کرد: چند روز گذشته بنا بر روال هفتگی خود برای ورزش کوهنوردی به کوه صفه اصفهان صعود کردم، در راه یک مکانی نزدیک قله وجود دارد که برای استراحت کوهنوردان هست. در این لحظه یکی از افراد در محلی پایین‌تر از این منطقه گیر افتاد که نه راه بالا آمدن و نه راه برگشتن داشت، شرایط خطرناک و امکان سقوط برای این فرد وجود داشت و امکان زنگ زدن به آتش‌نشانی هم نبود و زمان زیادی تلف می‌شد، به همین دلیل سریع وارد عمل شدم.

وی ابراز کرد:  فرد در حال سقوط نیز از کوهنوردان و دوستان ما بود که متأسفانه طناب خود را از ماشین نیاورده بود، لذا چون در آن لحظه دسترسی به طناب نداشتیم از عمامه ام استفاده کردم و دوست خود را با استفاده از عمامه نجات دادم و مانع سقوط وی شدیم.

حجت‌الاسلام معینی خاطرنشان کرد: من مدت ۶ سال هست که ملبس شدم و سعی کردم در سه سال گذشته همیشه به صورت ملبس به ورزش کوهنوردی به‌صورت حرفه‌ای بپردازم.

وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته موفق به صعود قله‌های زیادی در استان و استان‌های همجوار شده است، حضور با لباس روحانیت خود را در کوهنوردی مایه خیر و برکات زیادی دانست و مهم‌تر از همه تبلیغ دین در بین عامه مردم عنوان کرد.

این روحانی کوهنورد پیرامون ضرورت ورزش طلاب و حضور روحانیون در صحنه‌های ورزش حرفه‌ای، تصریح کرد:  به طلاب توصیه می‌کنم که در امر ورزش خاصه یک‌رشته ورزشی حرفه‌ای اهتمام بورزند.

حجت‌الاسلام معینی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) دررابطه‌با ضرورت نشاط و شادی مؤمن، عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) یکی از علائم مؤمن را نشاط و شادابی می‌داند و کسالت و رخوت را دور از یک مؤمن می‌دارد، بنابراین یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد نشاط ورزش‌کردن است.

وی تاکید کرد: بسیار زیبا هست که یک طلبه و محصل علوم دینی که فکر و روح خود را مزین به بهترین علوم کرده، دارای آمادگی جسمانی خوب و کالبد جسمی سالم باشد.

حجت‌الاسلام معینی افزود: بر مسئولین فرض است که زمینه ورزش طلاب را فراهم کنند که قطعاً این ورزش‌کردن حتی در امر تحصیل حوزوی بسیار مثمر ثمر است.
وی

حجت‌الاسلام معینی بیان کرد: حضور در میان مردم، در کنار مردم بودن و با مردم همراه بودن از ضروریات کار تبلیغی یک روحانی است، معتقدم که حضورم به‌صورت ملبس در چنین صحنه‌هایی از اجتماع بسیار مثمر ثمر تر از حضورم در مکان‌های خاص روحانیت با مردم است، مردم در مسیر هفتگی کوهنوردی من با لباس روحانیت، متوجه می‌شوند که روحانیت هم اهل ورزش هستند.

دانلود   

ماجرای عمامه‌ای که جان کوهنورد را نجات داد + فیلم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی مهدلو IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    عالیه