جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب در کنار تحصیل، بر امور اخلاقی و معنوی دقت زیادی داشته باشند

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به جایگاه و منزلت طلاب، گفت: هدف رسیدن به دنیا نیست. اگر هدف این شد نمی‌توانیم تبلیغ خوبی داشته باشیم، زیرا در این صورت دنبال نیاز خود خواهیم بود، نه نیاز جامعه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، آیت الله موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاحیه سالتحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان، گفت: طلاب اسلام ناب را خوب بشناسند و بشناسانند .

وی ادامه داد: طلبه باید در مسائل اخلاقی آگاهی بیشتری پیدا کند و صفات رذیله همچون عُجب، حب دنیا و ... را را به خوبی بشناسد و با آنها مبارزه کند،و بریا تقویت فضائل اخلاقی تلاش کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و منزلت طلاب، افزود: «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» شعار نیست؛ حوزه‌های علمیه و علما «توحید»، «نبوت»، «حج»، «شهادت و جهاد در راه خدا» و سایر معارف ناب اسلام را زنده نگه داشته اند.

وی خطاب به طلاب خواهر همدانی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید «إذا أرادَ اللّه ُبعَبدٍ خَیرا فَقَّهَهُ فی الدِّینِ، و ألهَمَهُ رُشْدَهُ / هرگاه خداوند خوبی بنده ای را بخواهد او را در دین فقیه و آگاه گرداند ، به دنیا بی اعتنایش کند، و بینای عیبهایش سازد»، البته رسیدن به این جایگاه، مقدماتی همچون تحصیل علوم حوزوی اعم از یادگیرین صرف، نحو، منطق، فلسفه، فصاحت و بلاغت لازم دارد تا بتوانید قرآن و سخن ائمه(ع) را درک کنید.

آیت الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: هدف را گم نکنید. هدف، شناختن و تهذیب و تصحیح خودمان است. بعد از آنکه خود را از نظر علمی و تقوایی ساختیم، وارد اجتماع شدن و تحقیق و پژوهش و اسلام ناب را به امت تعلیم دادن از وظایف سنگین ماست. خداوند متعال وظایف طلبگی را  در سه بخش «تفقه در دین»، «تبلیغ دین»، «اجرای دین» معرفی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: هدف رسیدن به دنیا نیست. اگر هدف این شد نمی‌توانیم تبلیغ خوبی داشته باشیم، زیرا در این صورت دنبال نیاز خود خواهیم بود، نه نیاز جامعه.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha