چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پاسخ سپاه به ضد انقلاب

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سپاه ضد انقلاب را تنبیه کرد

سردار «مجید ارجمندفر» پیش‌ازظهر امروز ‌در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تحرکات اخیر تروریست‌ها در مرزهای ‌شمال غرب ایران اظهار داشت: ‌گروهک‌های ضدانقلاب از سوی‌ مجموعه اطلاعاتی کشورهای معاند و بیگانه و حتی برخی کشورهای عربی در شمال عراق ساماندهی شده‌اند. وی هدف این کشورها از استقرار ‌گروهک‌های ضدانقلاب در مناطق شمال غرب ایران را ‌در راستای استفاده از اهداف خود و ایجاد مانع در مسیر جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ‌این گروهک‌های ضدانقلاب با فاصله کمی در جدار مرز ایران مستقر شده بودند که در این زمینه هشدارهای لازم را داده بودیم. جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه با اشاره به هشدار ایران به دولت عراق، مسئولان و مدیران در شمال عراق تصریح کرد: ‌ما ‌تذکر داده بودیم که اگر کوچک‌ترین خطایی از این گروهک‌های معاند دیده شود پاسخ سختی دریافت خواهند کرد که این امر سبب متلاشی شدن چهار مقر این گروه‌های ضدانقلاب شد. جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور با هشدار شدید به گروهک‌های تروریستی خاطرنشان کرد: باید این گروهک‌ها تکلیف خود را ‌مشخص کنند؛ چرا که ما گفته‌ایم که آن‌ها هر کجا باشند، به‌عنوان خاک دشمن محسوب می‌شود و ما بر خود وظیفه می‌دانیم که علیه آنها عملیات انجام دهیم و این امر را در برخورد اخیر ثابت کردیم یعنی همه مواضع و مراکز فرماندهی و زاغه مهماتی را که داشتند مورد هدف قرار دادیم‌. به گزارش تسنیم، در پی هشدار سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حضور عناصر تروریست در شمال عراق، ‌نیروی زمینی سپاه طی عملیاتی مقرها و پایگاه‌های عناصر تروریستی را در منطقه اقلیم شمال عراق مورد هدف قرار داد. «نزسا» در این عملیات با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری و رزمی و همچنین توپخانه‌های هوشمند و نقطه‌زن، مقرها و پایگاه‌های این گروهک‌ها را با دقت بالا مورد هدف قرار داد.

منبع:تسنیم

یوزها جنگ صدرنشینی را باختند

تیم ملی فوتسال کشورمان در سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی لیتوانی از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف آرژانتین رفت. ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال کشورمان برابر آرژانتین: سپهر محمدی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده و سعید احمد عباسی در صحنه ای بحث برانگیز داور بعد از بازبینی صحنه گل ایران را قبول نکرد. بازی در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود آرژانتین به پایان رسید.

منبع:خبرنگاران جوان

لبنان رسما از بحران خارج شد

دولت نجیب میقاتی بعد از جلسه طولانی توانست از پارلمان لبنان رای اعتماد بگیرد. نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفت: دولت نجیب میقاتی با ۸۵ رای موافق در مقابل ۱۵ رای مخالف از پارلمان رای اعتماد گرفت. به گفته بری، در جلسه پارلمان که در کاخ یونسکو برگزار شد ۲۰ نماینده در جلسه هفت ساعته درباره وظایف دولت آینده صحبت و مواضع خود را اعلام کردند.

منبع:ایسنا

بورس به مدار رشد برگشت

شاخص کل بورس که در روزهای اخیر روند اصلاحی را در پیش گرفته و حتی اصلاح ۴۰ هزار واحدی را هم به ثبت رسانده بود، امروز با هفت هزار و ۲۷۹ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران امروز ۰.۵۱۲ درصد بازدهی داشت. شاخص کل هم وزن نیز به ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد رسید تا بازدهی ۰.۳۷ درصدی را به ثبت رسانده باشد. این در حالی است که در بازارهای موازی شرایط رکود و کاهشی ادامه یافت. با وجودی که قیمت انس طلا در بازارهای جهانی افزایشی بیش از ۲ دلار داشت اما قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و همچنین سکه مانند روزهای گذشته کاهشی بود. نرخ دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس نیز مانند روزهای گذشته با کاهش همراه بود که این موضوع به همراه اخبار منتشر شده درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، میزان تقاضا برای خودرو را نیز کاهشی کرده است. چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ شهریورماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند. در ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو آمده است: هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به‌ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با بر چسب انرژی ب (B) و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه‌ستاره و بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند. البته بر اساس تبصره یک واردات موضوع این ماده، نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای کشور ایجاد کند. شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) با هفت هزار و ۲۷۹ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۵۹۶ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و هفت واحد رشد به ۲۷۲ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. شاخص بازار اول پنج هزار و ۶۸۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۵۵۶ واحد افزایش داشتند.

منبع:ایرنا

ثبت نام مسکن خبرنگاران و هنرمندان آغاز شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره آخرین پیگیری‌هایش از دو وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی درباره مسکن خبرنگاران پرداخت. عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: چندی پیش در مجلس در قالب تذکری به وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبی در خصوص تأمین مسکن خبرنگاران و حل اختلاف بین این دو وزارتخانه مطرح کردم؛ در پاسخ وزارت راه و شهرسازی با پیگیری مصرانه بیان داشت که بارها اعلام آمادگی کرده و حتی تفاهم نامه نیز آماده است ولی همچنان وزارت فرهنگ اقدام لازمی انجام نمی دهد. وی افزود: در همین راستا مکاتبه‌ای با وزیر جدید ارشاد انجام داده و از او خواستم عدم اهتمام وزیر قبلی را جبران کند و مسکن خبرنگاران را در دستور کار قرار دهد چون با توجه به امضای تفاهم نامه و انجام همه اقدامات، هر ساعت تعلل در ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر، ظلم به این قشر عزیز است و وزارت راه با هماهنگی وزارت فرهنگ، کار ثبت نام را آغاز کند اما متاسفانه اهتمام لازم از سوی وزیر ارشاد قبلی و فعلی درخصوص مسکن خبرنگاران دیده نشد. مشخص است عزم جدی وجود ندارد. نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی عدم اهتمام و بی دقتی وزرای ارشاد را شاهد بودم شخصا ورود کردم و از دو متولی یعنی معاون مسکن وزارت راه و معاون توسعه مدیریت وزارت ارشاد خواستم در این خصوص گزارشی ارائه کنند. از گزارش ها مشخص بود عزم بالایی در وزارت راه برای کمک به خبرنگاران و هنرمندان وجود دارد، در وزارت ارشاد نیز صرفا معاون توسعه پیگیر کار است و رییس صندوق هنر، معاون مطبوعاتی و وزیر اهتمام لازم را نشان ندادند. مقتدایی در پایان گفت: با عنایت به اینکه نباید معطل بی اهتمامی ها شویم، از معاون وزیر راه درخواست کردم راه ثبت نام را ابلاغ کنند که امروز ابلاغ شد. اهالی فرهنگ و هنر با قید فوریت ثبت نام را انجام دهند.

منبع:ایسنا

طالبان برای داعش خط و نشان کشید

معاون وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ کابینه موقت طالبان می‌گوید که داعش هیچ گونه تهدیدی برای افغانستان نیست. ذبیح الله مجاهد، معاون وزارت اطلاع‌رسانی و فرهنگ طالبان می‌گوید: داعش هیچ گونه تهدیدی برای افغانستان نیست و ما توان مهار کردن این گروه را به گونه کامل داریم. ذبیح الله مجاهد به طلوع‌نیوز گفت: دو گروه در پیوند با رویدادهای اخیر در شهر جلال آباد، نیز بازداشت شده‌اند. در زمان حکومت پیشین، گروه داعش در شینواری ولایت ننگرهار حضور فعال داشت، اما پس از نبردهای سخت، اعلام شد که این مناطق از وجود گروه داعش پاکسازی شده‌اند. این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که در بیش از یک ماه پسین، داعش مسؤولیت چندین حمله را در کابل و ننگرهار به عهده گرفته است. داعش مسؤولیت حمله‌های اخیر در ننگرهار را پذیرفته است. با این همه، مجاهد این گروه را تهدید جدی برای افغانستان نمی‌داند. ذبیح الله مجاهد گفت: "داعش از این لحاظ خطر نیست زیرا که فکر داعش در میان مردم، فکری منفور است و کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند. دوم اینکه مبارزه ما در گذشته هم در برابر داعش موثر بوده است و ما تکنیک خنثی کردن آن‌ها را داریم".اما شماvی از آگاهان مسایل سیاسی با اشاره به حمله‌های اخیر گروه داعش در ننگرهار و کابل، به این باور هستند که گروه داعش هنوز هم در کشور حضور فعال دارد. ابراهیم باحث، فعال سیاسی به طلوع‌نیوز گفت: "فکر کنم هدف شان این بود که نشان دهند در افغانستان حضور فعال دارند و اراده دارند که به جنگ شان در برابر حکومت فعلی ادامه دهند".

منبع:ایسنا

فرودگاه کابل رسما به روی پروازهای داخلی و بین‌المللی باز شد

یکی از منابع در اداره هوانوردی مدنی افغانستان گفت، فرودگاه کابل به صورت رسمی بر روی پروازهای مسافری داخلی و بین‌المللی باز شده است.پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه بین‌المللی کابل قرار است از ۶ صبح تا ۱۸ به وقت محلی انجام شود. اوایل سپتامبر سال جاری میلادی، چندین پرواز بین افغانستان و چند کشور از جمله قطر و پاکستان انجام شد. در پی تصرف پنجشیر در شش سپتامبر ۲۰۲۱، طالبان تشکیل دولت موقت را در افغانستان به رهبری "محمد حسن آخوند" اعلام کرد که در دوران حکمرانی نخست طالبان در افغانستان وزیر خارجه بود و از ۲۰۰۱ در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار داشته است. پس از آنکه طالبان به صورت کابل کنترل افغانستان را در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و تصرف کابل به دست گرفت، مقام‌های این گروه اعلام کردند که با هدف دستیابی به مشروعیت بین‌المللی، پروازهای خارجی را از سر می‌گیرند و اجازه خروج ایمن شهروندان افغان را که دوست دارند از این کشور بروند، می‌دهند.

منبع:ایسنا

هفته پرکار دیپلماسی ایران/ امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید ایران برای شرکت در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به وقت محلی در راس هیاتی وارد نیویورک شد. وزیر امور خارجه در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و دیگر اعضای نمایندگی ایران در این نهاد بین المللی قرارگرفت. امیرعبداللهیان را در این سفر، رضا نجفی سرپرست معاونت امور حقوقی و بین المللی و مدیر کل صلح و امنیت وزارت خارجه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه و اسحاق آل حبیب مدیر کل دفتر وزیر امور خارجه همراهی می کنند. بنابر اعلام سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، برای وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک حدود ۴۵ دیدار در سطح دوجانبه با وزیران خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف آفریقا، آسیا،‌ اروپا و آمریکای لاتین و منطقه و نیز با روسای سازمان‌های بین‌المللی، دبیرکل سازمان ملل و همه کسانی که درخواست داشتند یا امکان دیدار بوده، هماهنگ شده است تا در این سفر چند روزه کوتاه، همه دیدارها انجام شود.

منبع:تسنیم

قیمت "بلیت پروازهای اربعین" نجومی شد

قیمت مصوب پروازهای اربعین ۵ تا ۶ میلیون تومان اعلام شده است و قرار بود فروش این بلیت‌ها از روز پنجشنبه گذشته آغاز شود اما بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی به‌دلیل عدم ارائه لیست ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح از سوی سازمان حج و زیارت و عدم همکاری کشور عراق در صدور ویزا، امکان فروش بلیت پروازهای اربعین تا روز گذشته فراهم نشده بود. این موضوع حتی در صورت صحت در خوشبینانه‌ترین حالت قطعاً بیانگر عدم هماهنگی لازم نهادها و دستگاه‌های متولی در امر سامان‌دهی سفر و فروش بلیت اربعین است. در هر حال روز گذشته و پس از اخبار ضدونقیض مختلف بالاخره سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: «با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.» پیش‌تر نیز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ستاد اربعین، قیمت‌های نهایی پروازهای اربعین را به‌شرح ذیل اعلام و تأکید کرده بود این قیمت‌ها به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و هرگونه تخطی ایرلاین‌ها از قیمت‌های اعلامی تخلف محرز است و مسافران می‌توانند مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان هواپیمایی اعلام و پیگیری کنند: ــ پروازهای تهران، شیراز، تبریز و اهواز به نجف: رفت و برگشت ۵ میلیون تومان/ یک‌طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانــ پروازهای مشهد ـ نجف: دوطرفه ۶ و یک‌طرفه ۴ میلیون تومان. اما در زمان حاضر و با وجود تمام این اعلام‌های قیمت‌های مصوب بلیت پروازهای اربعین به‌صورت رفت و برگشت شاهد تخلف علنی ایرلاین‌ها در فروش بلیت یک‌طرفه به زائران اربعین هستیم و ایرلاین‌ها از فروش بلیت رفت و برگشت به زائران خودداری می‌کنند! بر همین اساس و متعاقباً حسن خوشخو؛ مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: «سازمان هواپیمایی به شرکت‌هایی که به‌صورت اجباری بلیت یک‌طرفه ارائه می‌دهند اخطار کتبی داده است؛ به همین منظور یک فرجه زمانی را مشخص کرده‌ایم که اگر مسافر تمایل دارد بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین تهیه کند حتماً ایرلاین‌ها این امکان را به زائران بدهند!» از سوی دیگر، بر اساس بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم و گزارش‌های واصله مردمی، نه‌تنها پرواز مستقیم یا حتی بلیط یک‌طرفه به‌مقصد نجف در سایت‌های فروش اینترنی بلیت هواپیما توسط دفاتر خدمات مسافرتی کشورمان اساساً یافت نمی‌شود بلکه تمامی پروازهای ارائه‌شده به‌مقصد نجف صرفاً از طریق ایرلاین‌های خارجی در حال فروش است! به‌عنوان نمونه در وب‌سایت یکی از شرکت‌های مسافرتی، بلیت پروازهای موجود از مبدأ تهران به‌مقصد نجف برای سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه به‌شرح ذیل است که حکایت از آن دارد که در زمان حاضر قیمت بلیت هواپیما برای سفر اربعین در ارزان‌ترین حالت ۲۳ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان است: ــ پرواز ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه با ایرلاین قطرایرویز ۲۳.۳۴۶.۰۰۰ تومان! ــ پرواز ساعت ۰۵:۴۵ دقیقه با ایرلاین قطرایرویز ۲۳.۴۲۹.۰۰۰ تومان! ــ پرواز ساعت ۰۱:۰۵ دقیقه با ایرلاین الامارات ۲۸.۲۰۰.۰۰۰ تومان! ــ پرواز ساعت ۱۶:۰۰ با ایرلاین الامارات ۳۱.۹۹۵.۰۰۰ تومان! متأسفانه در سایه عدم نظارت نهادهای نظارتی، شاهد تخلف آشکار در شرکت‌های هواپیمایی در قیمت، عرضه و ممانعت از فروش بلیت پروازهای اربعین به‌صورت رفت و برگشت هستیم.

منبع:تسنیم

قیمت سبوس رسما ابلاغ شد

معاون بازرگانی داخلی و قائم مقام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به مدیران کل غله و خدمات بازرگانی ٣١ استان رسماً قیمت ١۴٠٠ تومانی سبوس را ابلاغ کرد. در متن این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۰۵.۶۰۴۳۲ مورخ ۱۴۰۰.۰۵.۰۹ و در راستای اجرای نامه شماره ۱۴۰۰.۵۰۰.۳۰۴۰۲ مورخ ۱۴۰۰.۶.۱۵ معاون محترم توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی، موضوع تثبیت نرخ ۱۴.۰۰۰ ریالی سبوس که رونوشت آن به سازمانهای جهاد کشاورزی نیز ارسال گردیده است، مقتضی است دستور فرمائید مراتب به نحو شایسته جهت فروش و عرضه سبوس از طریق سامانه سبوس معاونت امور دام به انجمن‌های صنفی کارخانجات آردسازی منعکس گردد.

منبع:مهر

رئیس جمهور به وعده های دولت قبل اشاره کرد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز دوشنبه در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده شهدا گفت: سخن و پیام شهیدان همچون سخن قرآن و پیامبر اسلام(ص) در فضا طنین‌انداز است ولی فقط گوش‌هایی که برای شنیدن سخن حق آماده شده‌اند طنین سخن و پیام آنان را می‌شنوند. رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن خواهد شد، اظهارداشت: متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند. رئیسی تصریح کرد: در فاصله کوتاه سپری شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن و یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود، الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفاً به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است. تعدادی از فرزندان شهدای انقلاب اسلامی حاضر در این نشست نیز در سخنانی ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود تصریح کردند که انقلاب اسلامی با هدف تأسیس نظام توحیدی به پیروزی رسید که راه رسیدن به این نظام از مسیر عدالت‌خواهی می‌گذرد. در سال‌های گذشته قطار انقلاب در مسیر اصلی خود نبود، اما با پیروزی دولت سیزدهم این قطار به مسیر خود بازگشته و امیدها به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی پررنگ‌تر از همیشه شده است.

منبع:مهر

کاهش سن واکسیناسیون سرعت گرفت

وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سن واکسیناسیون در اکثر استان‌ها کاهش یافت و گروه‌های سنی زیادی می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند. بر اساس همین اطلاعیه، افراد طبق گروه‌های سنی زیاد می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند. آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، همدان و یزد، می‌توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. در همین حال، متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن در استان‌های بوشهر و هرمزگان، متولدین ۱۳۷۵ و قبل از آن در استان مرکزی، متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد و متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان‌های گیلان و مازندران و همچنین متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳، از جمله کسانی هستند که می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. آن طور که وزیر بهداشت گفته است، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت برای تکمیل چرخه واکسیناسیون کشوری، رفتن به منازل کسانی است که از دریافت واکسن جا مانده‌اند. بهرام عین اللهی، بر این نکته تاکید دارد که طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام می‌دهیم. زیرا مهم‌ترین مسئله در کنترل بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود. در هفته گذشته میزان تزریق واکسن در کشور به ۸ میلیون دوز رسید و این در حالی بود که هیچیک از کشورهای اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دوز هفتگی رسیده بود. آن طور که واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته است، به نظر می‌رسد بتوان جمعیت هدف واکسیناسیون را که شامل ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌شود، در موعد از پیش تعیین شده واکسینه کرد و به ایمنی جمعی رسید. پیش از این، حجم واردات واکسن در هفته حدود ۱.۱ میلیون تا ۲ میلیون دوز بود که اکنون این رقم به ۵ میلیون دوز در هفته و در برخی هفته‌ها، تا ۱۰ میلیون دوز رسیده است. بخشی از این واکسن‌ها مربوط به توافقات قبلی در دولت دوازدهم است. اما، آنچه مسلم است اینکه روند واردات واکسن سرعت خوبی گرفته است. سید حسین صفوی رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: توافق اولیه برای مهر این بود که ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد شود، اما اکنون با توجه به پیگیری‌های انجام شده توانستیم این حجم را افزایش دهیم و امیدواریم در ماه آینده بیش از ۷۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود. وی با بیان اینکه ثبت سفارش برای تأمین واکسن به روز است، افزود: پس از انجام توافقات، پرداخت انجام و محموله حمل می‌شود و عموماً در مورد قراردادهای واکسن این گونه نیست که از قبل پرداخت‌ها انجام شده باشد. به گفته صفوی، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون دوز موجودی واکسن کرونا در کشور داریم که در حال تزریق است. سامانه نوبت دهی واکسیناسیون کرونا برای متولدین اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه) باز شد و آنها می‌توانند برای ثبت نام و دریافت نوبت، به سامانه ثبت نام واکسیناسیون مراجعه کنند. وزارت بهداشت اعلام کرده است: ثبت‌نام در این سامانه صرفاً بر اساس گروه سنی خواهد بود و مراکز واکسیناسیون صرفاً افرادی را خواهند پذیرفت که در سامانه نوبت‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند. سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند.

منبع:مهر

"باد دوچرخه‌سوار" به "رن" فرانسه رسید

پویانمایی "باد دوچرخه‌سوار" کاری از "نازنین سبحان‌سربندی" به بخش مسابقه مخاطبان نوجوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه فانتزی "رن" راه یافت.اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن فیلم کوتاه انیمیشن "باد دوچرخه‌سوار" از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بدون دیالوگ و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده است به جشنواره "رن" فرانسه راه یافت. باد دوچرخه‌سوار به همراه فیلم‌های کوتاه دیگری از کشورهای جمهوری چک، فرانسه، آلمان، صربستان، کانادا و روسیه که مناسب کودکان پایین‌تر از ۷ سال هستند، در روزهای ۵ و ۶ مهر ۱۴۰۰ (۲۷ و ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱) از ساعت ۱۳:۳۰ به نمایش در می‌آیند. فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه مخاطبان نوجوان جشنواره فیلم‌های کوتاه فانتزی «رن» هم‌زمان با برگزاری این رویداد هنری در روزهای ۵ تا ۲۴ مهر (۲۷ سپتامبر تا ۱ اکتبر ۲۰۲۱) در مجموعه سینماهای Pathé Gaumont به‌طور رایگان برای کودکان و نوجوانان نیز پخش می‌شود. بر همین اساس، در برنامه‌هایی که برای نمایش فیلم در سه گروه سنی ۷، ۱۱ و ۱۳ سال در نظر گرفته شده، فرصت مشارکت فعال کودکان و نوجوانان با راهنمایی معلمان برای حضور در جلسه‌های بحث و گفتگو مهیا شده است. فیلم‌های جشنواره تا حد امکان برای کودکان به زبان فرانسه دوبله و در غیر این‌صورت با زیرنویس فرانسه پخش می‌شود. این پویانمایی تاکنون موفق به حضور در جشنواره‌های بین‌المللی همچون کارتون کلاب، ساردینیا، کورتی پونته (Corti a Ponta)، دشی‌یتکو DYTIATKO، گلاسگو، تاملویدز، انیفست کانتربری، انیمیشن انیمک، انیمیشن نوئی مجیک، ویرجینیا و... شده است. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه فانتزی «رن» از ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ (۲۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر ۲۰۲۱) در شهر «رن» واقع در شمال غرب کشور فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد.

منبع:شبکه خبر

ترامپ بازهم به مهاجرین حمله کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا: کشور ما به سرعت در حال تبدیل شدن به چاه فاضلاب انسان‌ها است.دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای گفت ”این غیرقابل باور است که گارد ملی ما در شرایطی که تعداد (مهاجران) غیرقانونی که وارد کشور ما می‌شوند به سطح بی سابقه‌ای رسیده است به جای اینکه در مرزهای جنوبی ما باشد در ساختمان خالی کنگره مستقر شده است. “وی در ادامه این بیانیه نوشت ”بالاترین تعداد افراد بیگانه در تاریخ کشور ما به شکل میلیونی و به صورت غیرقانونی وارد کشور ما می‌شوند. هیچ کنترل و نظارتی روی آن‌ها نیست و آن‌ها هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند و هر جا که بخواهند می‌توانند بروند. کشور ما به سرعت در حال تبدیل شدن به چاه فاضلاب انسان‌ها می‌باشد. “قاتلان، قاچاقچیان مواد مخدر و جنایتکاران از همه نوع بخش بزرگی از این مهاجرت گسترده را به خود اختصاص می‌دهند. ده هزار نفر در حال آمدن از هائیتی هستند و حتی الان تعداد افرادی که از برخی کشورهای آفریقایی می‌آیند از آمریکای جنوبی نیز بیشتر شده است. هیچ کاری انجام نمی‌شود و رسانه‌های غالب نیز که فاسد هستند اصلا توجهی به این مسئله که شاید بزرگترین بحران در تاریخ کشور ما باشد نشان نمی‌دهند. این فقط یک بحران مرزی نیست بلکه یک بحران واقعی است. خدا حافظ آمریکا باشد!

منبع:شبکه خبر

«روسیه متحد» پیشتاز انتخابات پارلمانی شد

حزب حاکم «روسیه متحد» پس از شمارش نیمی از حوزه‌های رای گیری پیشتاز انتخابات پارلمانی روسیه است.کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد با شمارش حدود نیمی از آرا انتخابات پارلمانی‏، حزب روسیه متحد حائز ۴۴.۲۶ درصد آرا شده است. پس از حزب روسیه متحد، حزب «کمونیست فدراسیون روسیه» قرار دارد که حدود ۲۳ درصد آرا را به دست آورده است. یک مقام روس از حملات سایبری گسترده به سیستم رای گیری این کشور طی روزهای گذشته خبر داد. رئیس سازمان تلکام روسیه گفت: طی روزهای گذشته ۱۹ حمله سایبری صورت گرفتکه همه آن‌ها خنثی شد. به گفته این مقام روس حملات سایبری از آمریکا، هند، برزیل، ویتنام، لیتوانی، آلمان، روسیه، تایلند، بنگلادش و چین انجام شده است.

منبع:شبکه خبر

نسخه جدید "شاد" رونمایی شد

رئیس مرکز حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: از نسخه جدید سامانه شاد با قابلیت های ویژه فردا(سه شنبه) رونمایی می شود."باقرزاده" رئیس مرکز حوزه وزارتی آموزش و پرورش در ارتباط با خبر ۱۹ شبکه خبر و با تشریح قابلیت‌های ویژه نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموزشی (شاد) برای تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی گفت: نسخه جدید سامانه شاد از فردا سه شنبه رونمایی می‌شود و از شنبه آینده نیز بطور رسمی آغاز بکار می‌کند. او با بیان اینکه سامانه شاد اصلی‌ترین پلتفرم آموزشی در کشور است و سال گذشته حدود ۲۲ میلیون نفر در آن فعالیت داشته اند، گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، امکان گفتگوی گروهی معلم و دانش آموز، ایجاد امکانات جدید برای دانش آموزان کم بینا و نابینا(شرایط خاص) از جمله امکانات سامانه جدید شاد است.

منبع:شبکه خبر

جهش مسکن به دولت ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد.آقای محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» قانون مصوب مجلس درباره جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد. در نامه ابلاغ این قانون آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون جهش تولید مسکن که با عنوان «طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن» به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود. یکی از موضوعاتی که در ماده یک این قانون مطرح است،‌ موضوع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است. همچنین ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست رییس جمهوری و برخی از وزیران و  ایجاد صندوق ملی مسکن که هدف آن تجمیع و تخصیص منابع مالی است در این قانون پیش بینی شده است. تامین زمین و واگذاری اراضی، تامین مصالح ساختمانی، خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه و پایان کار نیز در این قانون تعریف شده است.

منبع:شبکه خبر

فروش فوق‌العاده سایپا آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا از امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) فروش فوق‌العاده چهار محصول خود را آغاز کرد که به مدت ۴۸ ساعت ادامه دارد. در این طرح که فروش فوق‌العاده مرحله سیزدهم محصولات سایپا محسوب می‌شود، چهار محصول کوئیک با گیربکس معمولی (رینگ فولادی)، کوئیک آر با گیربکس معمولی، ساینا اس و کوئیک اس با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه می‌شود. متقاضیان میتوانند از امروز به مدت ۲ روز به صورت شبانه روزی با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام از اینجا اقدام کنند. در پنج ماهه نخست امسال سایپا با تولید ۱۷۳ هزار و ۳۱۱ دستگاه خودرو در مکان دوم بزرگترین خودروسازان کشور قرار گرفت. تا پایان مردادماه امسال، تولیدات سایپا در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد سه‌درصدی همراه شد. در مرداد ماه نیز سایپا با تولید ۲۷ هزار و ۸۹۱ دستگاه خودرو رشد ۱۲.۲ درصدی در مقایسه با مرداد ماه ۹۹ ثبت کرد.

منبع:ایرنا

برکت به ۱۴ میلیون دز رسید

حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در صفحه شخصی خود  از ۱۴ میلیونی شدن تعداد دزهای تولیدی واکسن کوو ایران برکت خبر داد. او نوشت: ‏از طریق خطوط اول و دوم تولید در کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام تا الان حدود ۱۴ میلیون دز واکسن برکت تولید شده است. دانشمندان و متخصصان کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام با تمام توان و بصورت شبانه روزی در هر دو خط در حال تولید واکسن برکت هستند.

منبع:خبرنگاران جوان

مستمری شهریور ماه مددجویان سازمان بهزیستی واریز شد

مستمری شهریورماه، به حساب بیش از یک میلیون مددجوی سازمان بهزیستی نزد بانک رفاه به شرح ذیل واریز شد. خانواده یک نفره: ۳۵۰ هزار تومان خانواده دو نفره: ۵۰۰ هزار تومان خانواده سه نفره: ۷۰۰ هزار تومان خانواده چهار نفره: ۹۰۰ هزار تومان خانواده پنج نفره: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha