سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست مسئولین مرکز آموزش های کاربردی حوزه و مؤسسه خانه خورشید

حوزه/ حجت الاسلام زنگویی گفت: صدور حکم تدریس برای مربیان مهارت آموزی در حوزه های علمیه یکی از برنامه های مورد پیگیری ماست که تا هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدحسن زنگویی در نشست با مدیر مؤسسه خانه خورشید به ارائه گزارشی از عملکرد و روند فعالیت های آموزشی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه پرداخت و ضمن تقدیر از فعالیت های علمی و فرهنگی این مؤسسه گفت: تاکنون در مجموعه های حوزوی جدا از ساختار سازمانی حوزه اما برآمده از آن شاهد فعالیت هایی هستیم که بسیار اثربخش بوده اند.

وی افزود: مؤسسه خانه خورشید یکی از این مجموعه هاست که می بایست مورد حمایت حوزه نیز واقع شود.

حجت الاسلام زنگویی خاطرنشان کرد: در درختواره دانش های مهارتی یکی از محاسنی که وجود دارد این است که عناوین و تعداد ساعات دوره های مختلف مهارت آموزی بدون انجام فرآیندهای اداری پیچیده قابل تغییر و اصلاح می باشند.

وی تدوین متون مهارتی مخصوص طلاب را وظیفه اصلی معاونت پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه دانست و گفت: کتاب ها و متون مختلفی به عنوان منبع داریم، اما از کتب مهارتی تولید شده توسط مراکز و مؤسسات حوزوی نیز استفاده می نماییم.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه بیان داشت: با توجه به لزوم توسعه آموزش های مهارتی در میان طلاب مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه اقدام به تربیت مربی برای استان های مختلف نموده است.

وی با اشاره به استقبال خوب طلاب از آموزش مهارت های مختلف گفت: دوره های تربیت مربی ویژه افرادی است که پیش زمینه هایی از قبل در موضوعات این دوره ها داشته باشند.

حجت الاسلام زنگویی گفت: صدور حکم تدریس برای مربیان مهارت آموزی در حوزه های علمیه یکی از برنامه های مورد پیگیری ماست که تا هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش ستادی مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در مهارت آموزی به حوزویان اظهار کرد: راه اندازی شعب این مرکز در استان های مختلف کشور یکی از اولویت های کاری مدیریت این مرکز است که این مهم نیازمند همکاری و اعلام آمادگی حوزه های علمیه استان ها است.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با تأکید بر لزوم مهارت آموزی طلاب در عصر حاضر، عنوان داشت: ما به دنبال برون سپاری در عرصه آموزش های کاربردی هستیم؛ زیرا از این طریق می توان این آموزش ها را توسعه بخشید.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه آماده همکاری با مؤسسه خانه خورشید بوده و ظرفیت های آموزشی خود را اعم از صدور مجوز تأسیس شعبه یا برگزاری دوره های مختلف مهارتی در اختیار این مؤسسه قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha