شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حوزه بوشهر در طی چند سال گذشته به لحاظ سخت افزاری شتاب بسیار خوبی گرفت به طوری حدود ۱۶۶ هزار متر فضای سخت افزاری برای حوزه های علمیه برادران و خواهران ساخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در دیدار شورای نهادهای حوزوی استان بوشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: حوزه بوشهر در طی چند سال گذشته به لحاظ سخت افزاری شتاب بسیار خوبی گرفت به طوری حدود ۱۶۶ هزار متر فضای سخت افزاری برای حوزه های علمیه برادران و خواهران ساخته شد.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در سطح کشور به لحاظ سخت افزاری نمونه است، گفت: در طی سال های گذشته طلاب و اساتید خوبی در استان پرورش و به رشد و بالندگی رسیدند و هرجا که طلاب بوشهری رفتند به عنوان طلاب نمونه شناخته شدند.

وی بر توسعه سخت افزاری حوزه علمیه استان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با آمدن دولت جدید و نگاه آیت الله رئیسی به حوزه علمیه، اعتبارات خوبی برای حوزه علمیه دیده شود و این نهاد مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه کرونا در طی یک سال و نیم گذشته به همه جا به ویژه حوزه علیمه لطمه زد، افزود: حضور طلاب در حوزه علمیه نقش مهمی در تربیت و پرورش آنها دارد که متاسفانه با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده در طی یک و سال و نیم گذشته از حضور طلاب در مدارس علمیه استان محروم بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر باید حوزه نمونه جنوب کشور و بلکه حوزه خلیج فارس شود، گفت: طلاب این حوزه باید در تراز مکتب اسلام و اهل بیت باشند و در افق ۱۴۲۰ لازم است دهها مجتهد و مولف در استان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر بایستی برای جهان اسلام تولید فکر کند افزود: این طلیعه در حال حاضر دیده می شود.

وی بر حضور طلاب و روحانیون در مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: در جاهایی که خانه عالم وجود ندارد اقدام به احداث خانه عالم شود و مساجد و روستاهای استان نباید خالی از روحانی باشد؛ همچنین گروه های جهادی فرهنگی به این مناطق محروم اعزام و کار فعالیت تبلیغی فرهنگی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه باید تحصیل آن منجر به تولید علم و معارف اسلامی و تبلیغ شود، اظهار کرد: دیگر رسالت حوزه علمیه دفاع و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی بر توجه به معیشت طلاب تاکید کرد و گفت: در این راستا مجتمع مسکونی حوزوی طلاب لازم است ساخته شود و طلاب به صورت موقت در آن اسکان پیدا کنند، همچنین بایستی مجتمع های دیگری احداث و با اعطای شرایط خاص، طلاب صاحب مسکن شوند.

مسئول مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر همچنین از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام آذرشب در طول فعالیت دو ساله خود به عنوان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  تقدیر کرد و گفت: ایشان با تلاش و کوشش شبانه روزی در رشد این مدرسه و طلاب آن بسیار زحمت کشید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری همچنین در پایان از حجت الاسلام محمد عوض پور به جهت پذیرش مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  تقدیر کرد.

 در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات دو ساله حجت الاسلام علی آذرشب مدیر سابق مدرسه تجلیل، و طی حکمی از سوی حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام محمد عوض پور به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر منصوب و معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha