سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امروز در جامعه نیازمند ترویج همان فرهنگ و نگاه شهدا هستیم، گفت: برای موفقیت کشور نیازمند مدیران شجاع هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاکید بر لزوم باز شناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در این ایام باید به این پرسش پاسخ دهیم که چه اتفاقی باعث شد تا ملتی که تازه انقلاب کرده و در درون انسجام کاملی ندارد و با مشکلات و موانع متعددی روبرو است توانست در میدان نبرد با مستکبران پیروز شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر بازخوانی این گنجینه عظیم بارها تاکید داشته‌اند، گفت: ضرورت بازخوانی حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس نه به عنوان یک جریان تاریخی بلکه به جهت استمرار حرکتی است که از دیروز شروع شده، بسیار مهم است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در راس عوامل موفقیت ملت‌ها، اعتماد و اتکا به پروردگار عالم قرار دارد، خاطر نشان کرد: آنچه باعث شد تا این ملت مظلوم در برابر همه ابر قدرت‌های عالم سربلند شود، اتکا همه مجاهدان ما به پروردگار عالم بود.

وی با اشاره به سخنان شهید حمید هاشمی که ابر قدرت را خدا می‌دانست، مطرح کرد: شهدا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس معتقد به خدایی بودند که فرعون را در نیل غرق کرد و آتش را بر ابراهیم گلستان.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اعتقاد ملت بر این بود که خدا خرمشهر را آزاد کرد، یادآور شد: اعتماد ملت ایران بر خدایی بود که در مقابل او کد خدا و ترس از ابر قدرت‌ها مطرح نبود.

وی افزود: در جنگ بدر، ملائکه به عنوان امدادهای غیبی پیروزی را برای سپاه اسلام رقم زدند، اما همین لشکر در احد شکست خورد، چرا که مردم و اعتقادات آنها تغییر کرده بود و اخلاقی که باید داشته باشند، دیگر حاکم نبود مگر نه خدا همان خدا بود.

نبرد رزمندگان بر پایه اخلاق بود

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم امروز نیز کشور پیش برود، باید همان نگاه دوران دفاع مقدس در کشور و عرصه سیاست حاکم باشد، اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس یک نبرد اخلاق محور را در پیش گرفته بودند و هیچگاه از آن عبور نکردند.

وی با اشاره به اینکه صرفا مساله رشد اقتصادی در جامعه مطرح نیست، گفت: نباید به بهانه رشد اقتصادی از توجه و رشد مسائل اخلاقی غافل شد.

نماینده ولی فقیه در همدان با طرح این سوال که آیا تمدن غربی امروز به بشر آرامش داده و یا از او آرامش را سلب کرده، مطرح کرد: اتکا به پروردگار عالم، سعادت اخروی و دنیوی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، نام فرمانده و سربازی مطرح نبود و همه در یک ردیف قرار داشتند، اظهار داشت: رزمندگان به دنبال منافع شخصی و برای رسیدن به مقام نمی جنگید، بلکه با تمام وجود برای رضایت خداوند می جنگیدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر جا این عناصر موفقیت را لحاظ کردیم، پیروز شده‌ایم، گفت: به طور مثال در عرصه تسلیحات نظامی، از اول انقلاب اتکا ما به خدا و اعتماد به جوانان بود و لذا همین اعتماد باعث شد که امروز دشمن حتی جرات فکر کردن در مورد حمله به کشور را نداشته باشد.

برای موفقیت کشور نیازمند مدیران شجاع هستیم

وی عنصر شجاعت را از دیگر عناصر موفقیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم کشور به سمت جلو حرکت کند و در عرصه اقتصادی به موفقیت دست پیدا کند، نیازمند حضور مدیران شجاعی هستیم که بتوانند تصمیم‌های بزرگ اقتصادی بگیرند و از این کار نیز ترسی نداشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان صبر و مقاومت اجتماعی را عنصر دیگر موثر در پیروزی ملت‌ها برشمرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که قران به عنوان دلایل پیروزی ملت‌ها از آن یاد می‌کند، توصیه به صبر و توجه به مقاومت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه صبر و در کنار ولی جامعه ماندن، باعث شدن تا سپاه اسلام در جنگ احزاب به پیروزی برسد، یادآور شد: اگر ملت در صحنه‌ها مقامت کنند و البته مسئولان هم همراهی کنند، قطعا اقتدار بیشتر کشور را به وجود خواهد آورد و می‌توانیم از مشکلات رهایی پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امروز در جامعه نیازمند ترویج همان فرهنگ و نگاه شهدا هستیم، مطرح کرد: چقدر امروز محتاج این نگاه هستیم که توجه به اخلاق در وجود مسئولان تجلی پیدا کند و مسئولی به دنبال منافع شخصی و پست بالاتر نباشد.

وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای این گونه شد، پیشرفت خواهد رفت، گفت: گاهی باید گله و نقد کنیم از عدم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و اخلاق محوری و آن را از مسئولان مطالبه کنیم تا به همان فرهنگ اصیل اسلامی باز گردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha