پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی، گفت: امسال هفته دفاع مقدس در ایام عزای اهل بیت(ع) قرار دارد  و باید این هفته مهم را گرامی بداریم و در این هفته ارزش های جهاد و شهادت را به جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، امروز در دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با تسلیت ایام عزای آل الله و اربعین حسینی(ع)، گفت: اربعین همانند عاشورا حاوی درس ها و پیام های مهمی است که این مطالبه جمعی مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین همه نشان از عظمت و درک مردم ایران از این حماسه بزرگ است.

وی افزود: اربعین فقط مختص به سیدالشهدا(ع) است و هیچ کدام از ائمه(ع) و حتی وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام اربعین و چهلم ندارند و این امر مهم خود دارای مفاهیم و نکات زیادی است  و این بزرگداشت اربعین حسینی همواره مورد تاکید حضرات معصومین(ع) بوده است.

آیت الله سعیدی خاطر نشان ساخت: اربعین یک کتاب مطالعه و تحقیق است که نشان می دهد، شکست و پیروزی در منطق اهل بیت(ع)  چیست و لازم است که زیارت اربعین با توجه و بکاء قرائت شود.

وی با اشاره به موانع تهذیب نفس و جهاد اکبر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع تهذیب نفس، خود نفس و تمایلات نفسانی ما است که مانع تهذیب می‌شود و برای تهذیب نفس باید ابتدا از روی نفس خود بگذریم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس  و تقارن آن با اربعین حسینی گفت: امسال هفته دفاع مقدس در ایام عزای اهل بیت(ع) قرار دارد  و باید این هفته مهم را گرامی بداریم و در این هفته ارزش های دفاع مقدس همچون جهاد و شهادت را به جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به ویروس وحشی کرونا و تاثیرات منفی آن برجامعه گفت: این ایام که این ویروس منحوس آمده است بسیاری از مراسمات ارزشی را به تعطیلی کشانده است ولی همه ما باید تلاش کنیم که مناسبت های مهمی همچون اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس را بزرگ بداریم.

وی با اشاره به کم کاری های دولت قبل در خدمت رسانی به مردم گفت: دولت قبل متاسفانه همه مسائل و مشکلات را به راهکارهای خارجی و رابطه به غرب گره زده بود، اما امروز به برکت خون شهدا و دعای آنان و حضور حماسی مردم دولتی به سرکار آمده است که مردم مدت ها است انتظار آن را می کشیدند و لازم است که همگان به دولت برای خدمت رسانی به مردم و باز کردن گره های اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند.

آیت الله سعیدی خاطر نشان ساخت: حاج قاسم سلیمانی بنا به سیره مولایش حضرت علی(ع) اشک می ریخت و از خدای متعال شهادت طلب می کرد و در نهایت نیز به دست یکی از شقی ترین مردم زمان ما، یعنی ترامپ بی عقل و بی خرد به شهادت رسید و امیدوارم که همه ما ادامه دهنده راه آن شهید والامقام باشیم.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این تیپ پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha