چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام صفی خانی قزوین

حوزه / مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین گفت: نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و از سوی دیگر روحانیون در جنگ تحمیلی علاوه بر تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج آن‌ها، تقویت روحیه رزمندگان، پاسخ به مسائل شرعی، حضور در خطوط مقدم جبهه و شهادت طلبی و ایثار جلوه‌های نابی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی، با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانی حوزه علمیه قزوین، گفت:  در حالی که دشمنان تلاش می کنند نقش و حضور روحانیت را در صحنه های مختلف کمرنگ نشان دهند، اما آمار شهدای روحانی تنها گوشه ای از تکلیف مداری این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در دفاع از انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: آمار بالای شهدای روحانی قزوین نشان می‌دهد که روحانیون در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده‌اند.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و از سوی دیگر روحانیون در جنگ تحمیلی علاوه بر تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج آن‌ها، تقویت روحیه رزمندگان، پاسخ به مسائل شرعی، حضور در خطوط مقدم جبهه و شهادت طلبی و ایثار جلوه‌های نابی را رقم زدند.

وی ادامه داد:  روحانیان به دو صورت در جبهه ها حضور داشتند، بعضی از آنها رزمنده بودند که لباس رزم می‌پوشیدند و بعضی هم به عنوان مبلغ اعزام می شدند، لذا باید عملکرد و نقش این عزیزان در دفاع مقدس تبیین شود.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید طلبه سید باقر علمی، بیان کرد: جا دارد رسانه ملی بیش از پیش  شهدای روحانیت را به نسل جوان معرفی کند.

مستند روایت فتح پخش شود

 حجت الاسلام صفی خانی به پخش مستند روایت فتح از رسانه ملی هم اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در این سالها رسانه ملی با پخش مستندها و فیلم هایی از دوران دفاع مقدس عملکر قابل قبولی داشته، ولی جا دارد مستند فاخر روایت فتح  از تمامی شبکه های ملی و استانی پخش شود تا نسل جوان با رشادتهای آن دوران به خوبی آشنا شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha