چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: دشمنان انقلاب در حال طراحی برنامه های مختلف برای مقابله با آن هستند؛ موساد، MI۶ و سازمان سیا سه سازمان اطلاعاتی می باشند که فعالیت های جدی در این راستا دارند؛ آنان از انقلاب سیلی خورده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مرکز خدمات حوزه های علمیه، برگزار شد، گفت: روحانیت قشری است که با بیش از ۲۰۰۰۰ رزمنده بالاترین رده جمعیتی را در بین اقشار شرکت کننده در دفاع مقدس دارد؛ اما شهدای والامقام روحانی دفاع مقدس در گمنامی قرار دارند.

وی افزود: روحانیت شیعه در سال های اخیر ۴۶ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید بررسی علمی شود که روضه خوانی در جبهه های دفاع مقدس از کجا شروع شده است؛ مرحوم آیت الله بهاء الدینی اولین شخصی بودند که این راهکار را برای رسیدن به پیروزی در عملیات های دفاع مقدس پیش روی رزمندگان گذاشتند.

وی خواندن زیارت عاشورا را عامل موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عبدالمالک ریگی  دانست و گفت: در شرایطی که برخی از نیروهای وزارت اطلاعات به ناامیدی در دستگیری ریگی رسیده بودند با توصیه به خواندن زیارت عاشورا از آنان خواستم به دنبال پیدا کردن راهکار برای این موضوع باشند؛ با یقین می گویم این موفقیت کار زیارت عاشورا بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تصریح کرد: چیزی را که ما در حوزه نقش روحانیت در دفاع مقدس دنبال می کنیم، کارهای پژوهشی با موضوع جهاد بر اساس شرایط عصر حاضر است.

وی با اشاره به قداست شهدای دفاع مقدس افزود: این قداست برگرفته از تربیتی است که حوزه به روحانیت و روحانیت به سایر افراد جامعه آموخت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی با آن عظمت و روح بلندی که داشت، دست پرورده روحانیت بود.

وی گفت: یکی از ویژگی های حاج قاسم این بود که در اثناء جهاد اصغر، جهاد اکبر را فراموش نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی اظهار کرد: دشمنان انقلاب در حال طراحی برنامه های مختلف برای مقابله با آن هستند؛ موساد، MI۶ و سازمان سیا سه سازمان اطلاعاتی می باشند که فعالیت های جدی در این راستا دارند؛ آنان از انقلاب سیلی خورده اند.

وی با تأکید بر نقش حوزه در ارائه راهکارهای تقابلی در مواجهه با حیله های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، عنوان داشت: از اساتید و پژوهشگران حوزه های علمیه درخواست داریم برای این تقابل برنامه های علمی به دستگاه های امنیتی کشور ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha