شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان ایجاد اعتماد، افزایش اقتدار و عزت برای کشور و خوار شدن دشمن را از دستاوردهای خون شهدا برشمرد و گفت: امروز مسئولان همانند شهدا باید خود را فدای مردم کنند و اگر کسی توانایی خدمت به مردم را ندارد، نباید وارد این عرصه شود و مسئولیت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر پنجشنبه، در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای بازخوانی شجاعت، شهامت‌ و ایثارگری رزمندگان دانست و اظهار داشت: امروز زمان مناسبی برای بیان ویژگی‌های مردانی واقعی است که با تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید با رشادتهای رزمندگان آشنا شود، مطرح کرد: سفره‌ای که امروز مسئولان و مردم بر سر آن نشسته‌اند، نتیجه از خود گذشتگی‌ و ایثار رزمندگانی است که در دفاع مقدس با تمام وجود در صحنه حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر مسئولی با کم کاری، سستی و تنبلی خود زمینه ساز بی‌اعتماد مردم شود، باید از این کار خجالت بکشد، گفت: فیلمی اخیرا از آیت الله العظمی جوادی آملی منتشر شده است که با وجود آنکه ایشان خود از رزمندگان دفاع مقدس بودند، اما این طور می‌فرمایند که در مراسمی که برای شهدایی که برای حفظ مرز در سرمای سخت کردستان نگهبانی دادند و در این راه نیز شهید شدند، "از خجالت گریه کردم".

وی افزود: مسئولی که کم‌کاری می‌کند، چه طور می‌تواند به چشمان خانواده شهدا نگاه کند، خانواده‌هایی که عزیزان خود را برای حفظ انقلاب و اسلام تقدیم کردند و یا شهدای مفقود الاثری که خانواده آنها سال‌هاست چشم انتظار فرزندانشان هستند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امروز باید هر آنچه در توان داریم برای تحقق اهداف انقلاب در مسیر شهدا، به کار گیریم، گفت: شهدا نه برای به منصب رسیدن عده‌ای که برای اسلام فداکاری و ایثار کردند و جان خود را تقدیم کردند.

خون شهدا ضامن دین اسلام است

وی خون شهدا را ضامن دین اسلام دانست و یادآور شد: استمرار جبهه حق، مدیون رشادت‌ شهداست، چرا که با وجود تمامی تهاجمات و حملات دشمن شاید امروز نامی از اسلامی باقی نمانده بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه تک تک من و شما در قیامت باید پاسخگوی شهدا و خانواده شهدا باشیم، اظهار داشت: مسئولان امروز کار بسیار سنگینی را بر عهده دارند و باید با تمام وجود راهی که شهدا آن را ایجاد و هموار کردند، استمرار ببخشند.

وی، ایجاد اعتماد، افزایش اقتدار و عزت برای کشور و خوار شدن دشمن را از دستاوردهای خون شهدا برشمرد و یادآور شد: امروز مسئولان همانند شهدا باید خود را فدای مردم کنند و اگر کسی توانایی خدمت به مردم را ندارد، نباید وارد این عرصه شود و مسئولیت بپذیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم در قیامت شرمنده شهدا و خانواده شهدا نباشیم، خاطر نشان کرد: مسئولی که وارد این عرصه می‌شود، باید همانند شهدا با مدیریتی جهادی وارد میدان شود و تلاشش برای خدمت به مردم و تحقق اهداف اسلام و انقلاب باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha