سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس مقتدایی

مقتدایی گفت: در جامعه امروز ما کسانی هستند که در سایه امنیت حاصل از خون شهدا در این نظام اسلامی زندگی می‌کنند و بستر مدیریتی برای آنها ایجاد شد ولی از پشت به‌نظام و تفکرات انقلاب خنجر زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان عباس مقتدایی، شامگاه پنج شنبه در آیین غبار رویی و گل‌افشانی قبور شهدا در گلستان شهدای اصفهان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدا و ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: برای بیان رشادت‌های شهدا باید به تاریخ صدر اسلام اشاره کرد، تاریخ یک‌روند به‌هم‌پیوسته است و کسانی که بخواهند مباحث مربوط به عقیده اسلامی را دفاع و پاسداری کنند ناگزیرند که تاریخ پیامبر اسلام در ابتدای آغاز رسالت و بلکه از تولد پیامبر(ص) را مرور کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما وارث از خودگذشتگی‌ها و ایثارها در طول تاریخ هستیم؛ اگر در یک‌زمان اسلام به‌سرعت در ایران گسترش یافت، چون مردم ایران طالب عدالت بودند و عدالت را در تفکر اسلام و شیعه می‌دیدند، البته در ادوار بعدی کسانی به دنبال این بودند که اجازه ندهند جریان اسلامی و جریان شیعه پیشرفت کند و جنگ تحمیلی نمادی از چنین جریانی در طول تاریخ است.

وی افزود: شهیدانی که ما امروز یاد آنها را گرامی می‌داریم کسانی بودند که جان خود را هدیه کردند تا مسیر اسلام ناب محمدی منحرف نشود.

مقتدایی ادامه داد: غرب در طول چند دهه گذشته تلاش می‌کند که نظام تربیتی و رویکردهای ما را تغییر دهند و امروز در همین جامعهٔ ما به دنبال نفوذ هستند تا تربیت اسلامی به نحو شایسته در جامعه شکل نگیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان در طول دهه‌های گذشته تلاش می‌کنند تربیت مبتنی بر رویکردهای جامعه غربی را در جوامع اطراف ایران محقق کنند. امروز بخشی از دانشگاه‌های ما به پایگاهی برای زنده کردن تفکر سکولاریستی در جامعه تبدیل شده اند؛ آنها تلاش می‌کنند تا گسست اجتماعی رخ دهد و بخشی از جامعه ما از تفکر اسلامی جدا شود.

مقتدایی بیان کرد: در جامعه امروز کسانی هستند که در سایه امنیت این نظام اسلامی زندگی می‌کنند و بستر مدیریتی برای آنها ایجاد شد، ولی از پشت به‌نظام و تفکرات انقلاب خنجر زدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: سال‌های سال است که مقام معظم رهبری مسئله نفوذ را مطرح می‌کنند و این نفوذ هم در عرصه مدیریتی و هم بخشی از اندیشه‌های مدیریتی نظام اسلامی وجود دارد.

وی افزود: کسانی که غرب باور بودند، توانستند از فرصت‌های رخنه استفاده کنند و جا بگیرند و اگر این شهیدان توسط دشمنان به خاک و خون کشیده نشده بودند، امروز باید در جایگاه مدیریتی قرار می‌گرفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به لطف الهی، انقلاب زنده است چون رهبری هوشیار و بیدار توانسته است همه این طوفان‌ها را مدیریت کند و کشتی انقلاب را به‌خوبی عبور دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور تفکر و مدیریت انقلابی حاکم شده و همه کسانی که غرب‌گرا و نفوذ کرده بودند، امنیتی برای حضور در عرصه مدیریتی احساس نمی‌کنند، باید نظام اسلامی قاطعانه فضای مسالمت‌آمیز مردم‌سالاری دینی را با همه وجود محافظت کند تا انقلاب از دست تمام کسانی که می‌خواستند انقلاب به دست نااهلان بیفتد، حفظ شود.

مقتدایی کرد: همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند و قلم در دست دارند، باید تمام توان خود را همانند شهیدان در وسط میدان خرج کنند تا بتوانیم عرصه‌های دیگر را هم فتح کنیم.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: شهدا به ما آموختند که اسارت حقارت را نپذیریم، اما شهدا دنبال این بودند که فاصله طبقاتی شکل نگیرد و امروز ما وارث این تفکریم؛ شهدا معلمان ما در طول تاریخ هستند و همه ما قدردان ازخودگذشتگی آنها هستیم و راه بشریت با شهدا پررنگ می‌شود.

مقتدایی در پایان بیان کرد: شهدا الگوی کمال و پیشرفت و از خودگذشتگی در جامعه هستند و آنها از ما توقع دارند مانند آنها رفتار کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha