جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حکمتی

حوزه/ امام جمعه موقت یاسوج گفت: نان آمریکا در بی‌ثباتی و هرج و مرج در کشورهای منطقه از جمله افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: دو سالی هست که آموزش در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و کرونا اجازه نداده که تعلیم و تربیت به صورت حضوری باشد که لازم است امسال آموزش و پرورش، معلمان و خانواده‌ها در امر آموزش تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: امید است با واکسیناسیون دوباره شاهد حضور دانش‌آموزان در کلاس های درس باشیم و نشاط و شادابی را در فضای آموزشی همراه با تعلیم و تربیت مشاهده کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: جریان پیاده روی اربعین تحت تاثیر کرونا قرار گرفته که امیدواریم با رفع این مشکل زائرین دوباره در این حرکت بزرگ شرکت کرده و پازل شکل گیری تمدن نوین اسلامی تکمیل شود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در خصوص دفاع مقدس با تأسی از محرم و عاشورا در کشور اتفاق افتاد؛ اصحاب امام حسین(ع) با ۷۲ نفر در برابر لشکر یزیدیان ایستادند و در دفاع مقدس نیز چنین اتفاقی افتاد، در یک طرف قضیه حزب بعث عراق به همراه همه کشورهای غربی تسلیحات آنها و کشورهای عربی و دلارها و دینارهای آنها بود و در طرف دیگر نظام اسلامی تنهای تنها قرار داشت.

حکمتی‌نیک گفت: در دوره ای که ارتش و سپاه به انسجام نرسیده بود با درایت و هوشمندی امام و با حضور اقشار مختلف افتخار بزرگی ایجاد شد؛ جنگ برای هر کشوری تهدید بود، اما برای ما فرصت شد و دستاوردهای زیادی داشتیم؛ از مهمترین دستاوردهای جنگ نهادینه شدن فرهنگ شهادت ایثار و ولایتمداری بود. اگر جوانان ما آمادگی در برابر دشمن داشته و در رکاب حاج قاسم به دفاع از حرم می‌پردازند به دلیل الگو برداری از دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: به برکت دفاع مقدس تجربیات ارزشمند  و توانمندی دفاعی زیادی نصیب ما شد. با همین تجربیات حاج قاسم را در جنگ نیابتی که تکفیری ها راه انداخته بودند، پیروز کرد.

وی بیان کرد: رشادت‌های دفاع مقدس بی نظیر بود نیروهای مسلح جنگ را اداره کردند و یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.

حکمتی‌نیک همچنین به تحلیلی از اوضاع فعلی افغانستان پرداخت و گفت: برخی‌ها می‌گویند طالبان منشأ داخلی داشته و برخی نیز منشاء آن را خارجی و بعضی از کشورهای همسایه می دانند، اما آنچه مهم است آمریکا برای رسیدن به اهداف خود تنها به بی‌ثبات کردن کشورها می‌اندیشد و به همین خاطر در کوس اختلافات قومی و مذهبی می‌دمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha