جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ "به سفارش مادرم" از جمله کتب خوبی است که با محوریت پیاده روی اربعین حسینی نوشته شده و نگارنده آن توانسته روایت هایی جذاب از این سفر معنوی و بی‌مانند برای مخاطب خود گردآوری و ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  این کتاب هر چند که به قلم احسان حسینی نسب در سال ۹۵ نوشته شده اما با دو سال تاخیر در سال ۹۷ و به همت موسسه به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) آن هم در ۳۲۸ صفحه به زیور طبع آراسته شده و البته در این سال ها چندین نوبت، تجدید چاپ شده است.

این کتاب حاوی ۲۳ روایت خواندنی است و نویسنده در گفت و گویی درباره این اثر خویش اعلام داشته است: "به سفارش مادرم، مجموعه روایاتی از شرکت کنندگان مراسم پیاده روی اربعین است که مخاطب اصلی در همه این روایات مادرم است. مادرم به دلیل پرستاری از مادربزرگم قادر نبود به مراسم پیاده روی اربعین برود در عین حال آرزو داشت روزی بتواند پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود. سه سال قبل زمانی که ۲۹ ساله بودم یک گروه از دوستان عکاس از من هم خواستند در مراسم پیاده روی اربعین آنان را همراهی کنم مادرم خیلی مرا تشویق کرد که به این سفر بروم در صورتی که تمایلی نسبت به سفر پیاده به عراق آن هم در ایام شلوغی مانند اربعین نداشتم.

حسینی نسب همچنین ادامه می دهد: "در این سفر شگفت انگیز گذرم به چند نفر افتاد و آنان داستان خود را برای من روایت کردند؛ روایت های این ۲۰ و چند نفر از زندگی و اتفاقاتی که بر آنان گذشته بود را نوشتم تا به مادرم هدیه دهم... تاثیرگذارترین داستانی که از این ۲۰ و چند نفر در مراسم پیاده روی اربعین شنیدم مربوط به زنی از سوریه می شد که پسرش را در جریان حمله داعش از دست داده بود...زمانی که آن زن شهادت پسرش را روایت کرد آن قدر داستان تأثر برانگیز بود که در جایی احساس کردم قادر به ادامه گوش دادن نیستم و نه تنها من بلکه دوست مترجم و همچنین خانمی که از ما عکاسی می کرد نیز بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

با این که داستان شهادت پسر آن زن سوری ما را منقلب کرده بود اما او خم به ابرو نیاورد و حتی به ما تسلی می داد در حالی که خود بیش از همه نیاز به تسلی داشت. آن زن پیام هایی که پسرش از طریق تلفن همراه برای او ارسال کرده بود را به ما نشان داد و من متوجه شدم که در این سفر با انسانی مواجه شدم که بسیار شبیه من  اما از من بزرگ منش تر است و یک قهرمان واقعی است. "

نگارنده همچنین می افزاید: "من هیچ گاه دلم نمی خواست که به عراق بروم، اگر هم روزی می خواستم سفر کنم حتما روزهایی از سال را انتخاب می کردم که عراق شلوغ نباشد اما سرنوشت برای من این گونه رقم زد که به سفارش مادرم و تنها برای اجابت خواسته او در شلوغ ترین ایام سال عراق آن هم در پیاده روی اربعین به این کشور سفر کنم. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha