شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار بوعلی

حوزه/ سردار بوعلی گفت: شناخت و فهم زندگی و سیره شهدا و حرکت در مسیر آنان همان گام برداشتن در راه سعادت دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انعقاد تفاهم نامه علمی، تحقیقاتی و فناوری میان سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور سردار بوعلی در سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

سردار ید الله بوعلی در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای عظیم از حماسه آفرینی و تجربیات ارزشمند در ابعاد مختلف است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه های کربلاست و رزمندگان اسلام در آن دوران حماسه ای حسینی و عاشورایی آفریدند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا امروز کشوری مقتدر در سطح منطقه و جهان است، گفت: این اقتدار هم در حوزه دفاع از مرزهای جغرافیایی و هم در حوزه تاثیرگذاری در مسائل فراجغرافیایی ثابت شده است.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: دوران پرافتخار دفاع مقدس الهام بخش سایر ملت ها و یکی از ارکان اصلی توسعه فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه در سراسر دوران دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و مدیریت جهادی را مشاهده می کنیم، گفت: عظمت دفاع مقدس و تاثیر آن در خودکفایی و پیشرفت ملت ایران از حقایق تاریخی این دوران پرافتخار است که بیش از پیش باید به آن پرداخته شود.

سردار بوعلی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: شناخت و فهم زندگی و سیره شهدا و حرکت در مسیر آنان همان گام برداشتن در راه سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق پیش نیاز اصلی پیشرفت علمی است، تاکید کرد: از ظرفیت همه اقشار بسیج در زمینه تحقق اهداف این تفاهم نامه استفاده شود و موضوع پیامد محوری و بررسی بازخوردها مورد توجه دست اندرکاران قرار داشته باشد.

سردار بوعلی با بیان اینکه سپاه فجر در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان استان فارس و توسعه طرح های علمی و تحقیقاتی تفاهم نامه های تخصصی با سایر سازمان ها منعقد کرده، گفت: این تفاهم نامه نیز در حوزه حمایت از نخبگان دانشگاهی و بومی فارس و توسعه مراکز رشد و فناوری در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha