چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیاده روی اربعین

حجت الاسلام جعفری سراجی با اشاره به اینکه همه ارزش ها و فضائل اخلاقی در پیاده‌روی اربعین دیده می شود، گفت: ایثار، اخلاص، فداکاری، ازخود گذشتگی، کمک به دیگران و ... در این اجتماع دیده می‌شود و به‌عنوان یک نمونه سبک زندگی به مسلمانان گوشزد می‌کند که می‌توانیم جامعه آرمانی داشته‌باشیم.

حجت الاسلام علی جعفری سراحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین اظهار داشت: زیارت اربعین از دیرباز به عنوان یکی از اعمال مهم در میان شیعیان مرسوم بوده و بسیاری از مردم در این اجتماع بزرگ شرکت می کرده اند و هر ساله بر جمعیت زائرین افزود شده و هم اکنون این اجتماع به صورت میلیونی برگزار می شود.

 وی، وحدت افزایی را یکی از ویژگی های مراسم پیاده روی اربعین دانست و ادامه داد: اجتماع عظیم اربعین باعث وحدت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان از سراسر جهان می شود.

این کارشناس مذهبی در مورد نسبت اربعین با سبک زندگی، افزود: برای سبک زندگی می‌توانیم از اربعین، مؤلفه‌ها و ویژگی‌هایی را اخذ کنیم. سبک زندگی  مجموعه‌ای از رفتارهایی است که یک مسلمان در زندگی خود پیاده می‌کند و این رفتار ها برآیند یک سری ارزش‌ها است. در قرآن و روایات ارزش‌ها، باورها، و فضائل اخلاقی زیادی مانند ایثار، ازخودگذشتگی،صبر، عفو و ... ذکر شده است که سبک زندگی یک مسلمان را تشکیل می‌دهد و می‌تواند به‌عنوان یک آرمان تلقی شود.

جعفری سراجی اظهار کرد: ما مسلمانان افسوس می‌خوریم که چرا مجموعه ارزش هایی که دین بر آن تاکید کرد، در زندگی ما دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به این که همه ارزش ها و فضائل اخلاقی در پیاده‌روی اربعین دیده می شود، اظهار کرد: عفو و گذشت، ایثار، اخلاص، فداکاری، ازخود گذشتگی، کمک به دیگران و ...  در این اجتماع دیده می‌شود و به‌عنوان یک نمونه سبک زندگی به مسلمانان گوشزد می‌کند که می‌توانیم جامعه آرمانی داشته‌باشیم. می‌توانیم سبک زندگی را با آن آرمان‌شهری که در ذهن داریم در پیاده‌روی اربعین به نظاره بنشینیم درس بگیریم و بعد از پیاده‌روی اربعین باز هم در زندگی خود به کار بگیریم.

این کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: در روزگاری که همه دشمنان اسلام بنای تفرقه و انشقاق جامعه مسلمین را دارند یک اجتماع می تواند همه توطئه های آنان را خنثی کند.

انتهای پیام

خبرنگار: سیده معصومه معنوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha