جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تربیت نسل انقلابی از وظایف حوزه های علمیه خواهران می باشد

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان همدان گفت: یکی از مکان‌هایی که در تربیت نیروی انسانی در تراز جامعه اسلامی اسلامی وجود دارد حوزه علمیه خواهران است و طلاب خواهر در این باید تلاش زیادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام محسن تیموری در نشست «نقش طلاب در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب» که در مدرسه الزهراء(س) همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب گفت : بر اساس آیات و تعالیم قرآنی، دفاع از اسلام، خاک، جان و آبروی مسلمان بسیار ارزشمند بوده و ستودنی است، از این رو ما یادآوری دلاوری‌ها، رشادت‌ها، ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان غیور اسلام را  گرامی می‌داریم.

وی افزود: دفاع از کیان اسلام، ریشه‌ تاریخی و قرآنی دارد و اگر در هر جایی از دنیا به خاک، یا دین اسلام و اعتقاد ما تجاوزی صورت پذیرد، دوباره تا پای جان دفاع خواهیم کرد و نیز باید بکوشیم این فرهنگ شجاعت را به نسل جدید انتقال دهیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در تربیت نیروی انسانی در تراز جامعه اسلامی اسلامی وجود دارد حوزه علمیه خواهران است و طلاب خواهر در این باید تلاش زیادی داشته باشند.

 وی همچنین با اشاره به اقشار مختلف بسیج و با بیان اینکه بسیج دانشجوئی و بسیج طلاب در یک سطح هستند عنوان کرد: امام خمینی(ره) آموزش مسائل اعتقادی نیروهای بسیجی را بر عهده بسیج طلاب نهاده بود که به دلیل رشد نامطلوب بسیج طلاب و روحانیون،این محقق نشده است.

تیموری با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی در تراز جامعه اسلامی، افزود: برای تحقق ظهور حضرت ولی عصر(عج) باید نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی را جذب و تربیت کنیم و طلاب، در چهل سال بعد انقلاب وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و برای انجام این وظیفه و حفظ انقلاب و دستاوردهای آن باید از جان و مال و آبروی خود مایه بگذارند تا مصالح اسلام و انقلاب تأمین شود.

 وی ادامه داد: به لطف خدا و با انتخاب آگاهانه مردم، دولت سیزدهم نیز هم راستا در جهت رسیدن به آرمانهای بیانیه گام دوم تلاشی مضاعف دارد ودر این بین ما طلاب و بسیجیان جان بر کف مقام معظم رهبری ،بایستی با مطالعه دقیق تر افق های پیش رو در بیانیه ضمن توضیح و بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب با ایجاد روحیه نشاط و امید بخشی در لایه های مختلف جامعه بخصوص جوانان گروه  اراده و تلاش مضاعف را در زدودن فقر و بیکاری و وابستگی به بیگانگان ترویج دهیم .

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با اشاره به مهمترین دستاوردهای علمی و پژوهشی ایران قدرتمند، گفت: به همت دانشمندان و پزشکان این مرز و بوم، در دو سال اخیر با کشف و تولید واکسن کرونا ضمن نجات جان هزاران انسان، قدرت ایران و رسیدن به شعار ما میتوانیم برای همگان نمایان شد .

در ادامه مراسم از شهدای مدافع سلامت، در کنار شهدای دفاع مقدس نیز یاد شد و از مادر شهیده سیده زهرا موسوی شهید مدافع سلامت استان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha