سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله مهدوی

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: موضوعی که خیلی نگرانش هستم، دِینی هست که به گردن شهدا داریم، متأثر می‌شوم وقتی مادر شهیدی به من می‌گوید به دلیل وضعیت اسف‌بار شهر (حجاب‌های نامناسب) از منزل بیرون نمی‌آیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در دیداری که سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس با این عالم به‌منظور تجلیل داشتند، با اشاره به چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران خاصه شهدای روحانی، اظهار کرد: جنگ خسارت‌های زیادی برای کشور داشت و جوان‌های برومندی را از ما گرفت، اما از طرفی منفعت‌های فراوانی هم داشت که امام راحل به آن اشاره داشتند و آن شامل تحولی بود که برای جوانان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حاصل می‌شد.

وی تاکید کرد: در این جبهه‌ها رزمندگان جان خود را در معرض خطر می‌دیدند و خود را آماده رفتن کرده بودند، براین اساس روح این رزمنده‌ها خدایی شده بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان در ادامه خاطره‌ای از رزمنده روحانی دوران دفاع مقدس تعریف کرد مبنی بر اینکه در والفجر ۸ طلبه‌ای اصراری بر جلو رفتن داشت، ولی فرمانده از من خواست با این طلبه صحبت کنم که از این تصمیم صرف‌نظر کند، من جلو رفتم و از او خواستم از رفتن به جلوی جبهه‌ها منصرف شود، آن طلبه در اصفهان نیز پای درس ما می‌آمد، به دلیل احترام به ما قبول کرد، ولی اشتیاق او برای رفتن و جنگیدن اصلاً قابل وصف نبود.

رعایت حجاب و پشتیبانی ولایت مطالبه شهدا است

وی با بیان اینکه گاهی این اشتیاق و حال و هوای آن روز طلاب جوان و رزمندگان را در ذهنم مرور می‌کنم و با وضع فعلی شهری که مقایسه می‌کنم، به حال آن روزها حسرت و افسوس می‌خورم، گفت: اگر حال و هوای جنگ و جبهه‌های دفاع مقدس برای مردم گفته شود، این وضعیت پوششی حجاب بانوان سطح شهر این‌چنین نبود.

آیت‌الله مهدوی عنوان کرد: تنها ایرادی که مسلمانان خارج از کشور به ما می‌گیرند وضعیت نامناسب حجاب بانوان و دختران است؛ متأسفانه وضعیت مطلوبی در امر حجاب نداریم و کسی هم تذکر نمی‌دهد، در امور مختلف چون زدن ماسک تذکر داده می‌شود، ولی به امر دین که می‌رسیم زبان‌ها بسته می‌شود.

وی متذکر شد: گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا به‌صورت عملی این است که ببینیم وظیفه عملی ما در حال حاضر چیست، آیا فقط تجلیل ظاهری است؟

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: اغلب شهدای روحانی در جریان زندگی خود، ایثارهای جدی داشتند، با اخلاص عمل می‌کردند و بااخلاق رفتار می نمودند.

در پایان این دیدار، با اهدای گل به آیت الله مهدوی از سوی سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان، به عنوان رزمنده دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 1
    تنها ایرادی که مسلمانان خارج از کشور به ما می‌گیرند وضعیت نامناسب حجاب بانوان و دختران است؛ جالب بود وقابل تامل چرا فقط حجاب
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      چون از همه مشهودتر است و آن که تازه با حجاب آشنا و آثار حفاظتیش را لمس کرده از لاآبالی گری در برابر آن (تازه به واسطه کسانی که بایستی بیشترین علاقه و پایبندی داشته باشند) متعجب می شود و می رنجد.
  • رضا IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 1
    مشکل در این است که بجای کار فرهنگی درست روی حجاب آن را به سیاست گره زده ایم و بعضی تنها نشانه اسلامیت نظام را حجاب میدانند در صورتی که رشد اقتصادی سیاسی و اجتماعی ما بیانگر اسلامی بودن جامعه است در مورد ماسک زدن هم موضوع سیاسی نشده است به همین خاطر خود مردم به هم امر به معروف و نهی منکر میکنند
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      کار فرهنگی مبتنی بر سیاست فرهنگی است چرا جدا می بینید ؟
  • سعید IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 3
    با سلام و عرض تسلیت اربعین حسینی . آن خانمی که حجابش را رعایت نمیکند افکارش مثل ما نیست . اگر ما توانستیم افکارش را تغییر دهیم کار کرده ایم . اگر نمای بیرون یک خانه کاهگلی را سنگ مرمر کنید آن خانه درست میشود ؟ برادر عزیز مشکل امروز این است که ما مثل شهید مطهری نیستیم که زمان شاه دختران بی حجاب با مینی ژوپ به پای درسش در حسینیه ارشاد میرفتند . امثال مطهری ها بودند که میدانستند باید فکر و اندیشه را درست کرد ، ظاهر به تبع آن خودش درست میشود .
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      شهید مطهری علاوه بر کار فکری ، روسری اهدا نمی کرد ؟ تغذیه عقل نظری بدون اشباع عقل عملی ابتر است.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 1
    درود براین عالم ربانی وفقیه صمدانی.
  • امیر LU ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 1
    کلا درست میگید نمی دونیم چیکار کنیم برای حجاب تذکر میدیم سریع یک عده موضع می گیرند برای دزدی و اختلاس مسولین تذکر میدیم، سریع به فرموده فرمان کش ندهید صادر میشود، گیر کردیم این وسط !
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 1
    همسر بشار اسد هم بی‌حجاب است. کسی بهش تذکر داده؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 1
      تو کشور ما ؟ کشورهای دیگه شرایط تکلیفی ما در آنجا فراهم نیست ...
  • سیدحسام سیدحسینی قهه IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    مکتب حجاب و عفاف(مکتب تربیتی با انواع مد و لباس ) جایگاه زن شیعی در مقام تعلیم و تربیت ؛ محجوب بودن، عفت و حیا زن موجب شده تا در تبیین و طراحی انواع مد در زمان و مکان (فضا های مختلفی که دستورات الهی بر آن تبیین گردیده )که کاملترین آن چادر است را برای ایفای نقش در عرصه های گونا گون نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور رساند. سیدحسام سید حسینی قهه