جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی حیدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ، مهم‌ترین دلیل ثبات و ماندگاری انقلاب اسلامی را اقتدا به نهضت عاشورا دانست وگفت: برای پاسداری از ارزش‌های ناب اسلامی و ترویج دین مبین اسلام باید با تمام توان و تا مرحله بذل جان پیش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های گرمه و جاجرم، با گرامیداشت اربعین حسینی، اظهار کرد: عاشورا و وقایع کربلا عبرتی درس‌آموز در راستای پاسداری از مقام ولایت و پشتیبانی از ولی در هر برهه از زمان است.

وی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین که حضرت امام صادق (ع) می‌فرمایند: «و بذَلَ مُهجَتَهُ فیک لِیستَنقِذَ عِبادَک مِنَ الجَهالَةِ وحَیرَةِ الضَّلالَةِ» گفت: طبق این فراز، امام برای نجات و احیای دین اسلام تمام هستی خود را فدا کرد. این قیام و هدف، وظیفه حوزه‌های علمیه را روشن کرده، به این معنا که برای پاسداری از ارزش‌های ناب اسلامی و ترویج دین مبین اسلام باید با تمام توان و تا مرحله بذل جان پیش رفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر وقایع مهم عاشورا و کسانی همچون عمر سعد که در سپاه دشمن حضور داشتند را مرور کنیم می‌بینیم این افراد ادعای دیانت داشتند، اما در جهتی قرار گرفتند که امام زمان خود را تشخیص ندادند.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: این افراد به طمع و حب مال و دنیا بر روی بسیاری از اعتقادات خود پا گذاشتند و موجب گمراهی خود و گروهی عظیمی از مردم آن زمان شدند؛ به‌گونه‌ای که برخی از همین عوام گمراه به جهت شکرانه پیروزی در جنگ با فرزند رسول خدا روزه می‌گرفتند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید حوزه‌های علمیه «یا لَیتَنا کنْا مَعَک» را در عمل سرلوحه رسالت خود قرار داده و حوزویان در عصر غیبت امام زمان (عج) که اسباب گمراهی و ضلالت از ناحیه دشمنان دین چندین برابر شده و خصم در پی القای افکار منحرف خود به مردم جهان و به‌خصوص مسلمانان و شیعیان است، با حضور خود در مقابل این جریانات و تفکرات ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) در جهت مبارزه با جهل باشند.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به آیه «إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ سَیجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمنُ وُدًّا»، اظهار کرد: در واقع مهم‌ترین دلیل ثبات و ماندگاری انقلاب اسلامی اقتدا کردن به نهضت عاشورا است.

وی با بیان اینکه هر کسی و هر قدمی که به امام حسین (ع) اقتدا کرده باشد، ماندگار شده است، گفت: مصداق عینی آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام امت و حفظ و ادامه آن به رهبری حضرت امام خامنه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha