جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ امام‌جمعه جاجرم با تأکید بر اهتمام توأمان طلاب به علم‌آموزی و تهذیب، گفت: علم و ایمان دو بال حوزه‌های علمیه و لازمه ایفای رسالت طلبگی در تمام اعصار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد موسوی، امام‌جمعه جاجرم، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های گرمه و جاجرم، با گرامیداشت اربعین حسینی، به تبیین رسالت طلاب و حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه ادامه‌دهنده مسیر انبیا هستند.

وی افزود: این جایگاه عظیم موهبتی است که خداوند باری‌تعالی به حوزه‌های علمیه عنایت کرده و ما باید در جواب این نعمت الهی تمام سعی خود را در جهت کسب رضای حق‌تعالی و حفظ و نشر معارف اسلامی به کار گیریم.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که می‌فرمایند: «النَّظَرُ إلی وَجهِ العالِمِ عِبادَةٌ»، گفت: این‌که پیامبر اسلام (ص) چنین تعبیری را در مورد جویندگان علم و عالمان به کار برده، به خاطر این است که جایگاه والای علم و عالم را بیان کنند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب نباید به خاطر مشکلاتی که دارند این جایگاه را ترک کنند، تصریح کرد: گام نهادن در مسیر طلبگی و سربازی امام عصر (عج) فرصت ذی‌قیمت و غنیمتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

امام‌جمعه جاجرم ضمن تأکید بر اینکه تأمین معنویت و غذای روح بالاترین فضیلت است، افزود: خدمت کردن مادی خوب است؛ اما خدمت معنوی و آشنا کردن مردم با معارف اسلام و اهل‌بیت (ع) فضیلتی وصف‌ناپذیر دارد که این توفیق امروز نصیب حوزه‌های علمیه و طلاب و حوزویان شده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: علم و ایمان دو بال حوزه‌های علمیه بوده و موجب رسیدن حوزه‌های علمیه به کمال و قرب الهی می‌شود و امروز اگر طلاب نسبت به این دو شاخصه اصلی اهتمام ورزند می‌توانند تأثیرات مثبتی را درزمینهٔ بسیاری از موضوعاتی که امروزه شاهد آن هستیم، داشته باشند.

وی با تأکید بر اهتمام توأمان طلاب به علم‌آموزی و تهذیب، گفت: علم و ایمان دو بال حوزه‌های علمیه و لازمه ایفای رسالت طلبگی در تمام اعصار است.

امام‌جمعه جاجرم خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که اهمیت این جایگاه را بیان کرده و انگیزه لازم را برای طلاب حاصل کنیم تا طلاب بیش‌ازپیش اهمیت این جایگاه را دانسته و با سعی و تلاش خود قدردان این موهبت الهی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha