چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابراهیم صالحی عمران

حوزه/ رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ۳هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی برای دانش آموختگان در رشته های مختلف فعال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم صالحی عمران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همراه رونمایی از طرح های برند ملی که ظهر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: در دانشگاه فنی و حرفه ای به رشته های آموزشی و کارگاه ها توجه ویژه ای می شود، رشته های مهارتی بدون در نظرگرفتن بازار کار مناسب نیست.
وی افزود: اشتغال دانشجویان را مورد توجه قرار داده ایم و در این زمینه با شرکت های مختلف در خصوص نیروی کار، آموزش و پژوهش صحبت کرده ایم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه درصدد معرفی الگویی به دانشگاه های سراسر کشور هستیم گفت: این دانشگاه ظرفیت دارد تا سیاست گذاری و آموزش ها را در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی ارائه کند.
وی تاکید کرد: آموزش و پژوهش متقابل با محیط کار باید ایجاد کرد تا درآمدهای دانشجویان و تولید ناخالصی کشور افزایش یابد.
صالحی عمران با اشاره به اینکه آموزش عالی باید هدفمند باشدگفت: به بحث آموزش اشتغال در آمایش آموزش و ساماندهی رشته ها مدنظر قرار گرفته است و باید این امر مبنای برنامه ریزی در سیاست های کلان باشد.
وی اضافه کرد: رشد و توسعه آموزش های مهارتی را پیگیری کرده ایم و اکنون این رشد از لحاظ عدد و رقم قابل بیان است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ابراز کرد: آموزش را یکی از اولویت های اشتغال می دانیم که به عدالت اجتماعی و ارتقای سطح درآمدی کمک می کند از این رو باید این فرصت برابر در آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه ای اصلاحاتی در درون رشته ها انجام داده ایم گفت: ۸۸ برنامه درسی عوض شده است و با تعامل وزارت علوم مجوز برنامه درسی به این دانشگاه صادر شد.
صالحی عمران خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی دوره های بازآموزی در داخل و خارج کشور را سپری کردند و تجهیزات کارگاه ها افزایش یافت.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha