پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره شهدای اهل سنت فارس

حوزه/ نخستین یادواره شهدای اهل سنت فارس با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، در شهرستان اِوَز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در نخستین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس و گرامی داشت شهید اهل سنت یهرام مبارکی که در شهرستان اِوَز برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر تا امروز یاد و نام شهید مبارکی ها را گرامی می داریم به واسطه کاری بود که امام حسین(ع) انجام داد، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی شایسته است که بازنگری کنیم و بیندیشیم این همه شهادت برای چه بوده است؟

وی ادامه داد: از روز نخستی که اسلام در مدینه شروع به گسترش کرد، تا امروز شهید در میدان جنگ داشته و داریم که شهدای احد و عموی پیامبر(ص)، حمزه سید الشهدا نیز از شهدای شاخص این عرصه اند تا به شهدای کربلا می رسیم، از این رو سوال این است که چرا این همه شهید تقدیم می کنیم؟ هدف از این همه شهادت چیست؟

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه «هُوَ الَّذیِ اَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَ دینِ الحَقِّ لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه»، تصریح کرد: یعنی هدف نهایی این است که دین حق که همان دین اسلام است، جهان‌شمول و غالب شود. این مسیر دارد در طول تاریخ طی می شود اما تا رسیدن به این هدف راه بلندی در پیش است. دین اسلام نباید در مرزهای جغرافیایی محدود بماند، بلکه باید به اقصی نقاط عالم این تبلیغ صحیح و انسانی این دین مبین برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما در مقاطع مختلف تاریخی، به یک قدرت بزرگ اسلامی تبدیل شده ایم، اما به آرمان (لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه) نرسیدیم. آن روزی که اسلام در اوج قدرت قرار گرفت، دشمنان اسلام در تمدن غرب متوجه خطر جدی شدند و برنامه ریزی کردند تا این قدرت را مهار و نابود کنند. به قبل و بعد جنگ های جهانی اول و دوم و بلایی که بر سر جهان اسلام آوردند نگاه کنید. دشمن خارجی و دسیسه چینی خائنان داخلی، کشورهای اسلامی را چندپاره، دسته دسته و ضعیف کرد. دشمن به همین هم راضی نشد و آمد قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اسلام را غصب کرد و به صهیونیست‌های آدم کش تقدیم کرد. چرا به این نقطه رسیده ایم؟

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: چند اسیر در فلسطین اشغالی که به ناحق به زندان افکنده شده بودند، توانستند با حفر تونل فرار کنند، اما دیدید که این رژیم آدم کش چگونه نیروهایش را بسیج کرد تا آنها را مجددا به زندان بازگرداند. چرا آن عظمت و اقتدار اسلامی از یادمان رفته و این چنین در برابر دشمن به سکوت وادار شده ایم؟. امروز عنان و اختیار چند کشور مسلمان در سطح جهان در دست کفار و مشرکین است؟ چرا فلاسفه غربی به صراحت جرأت می‌کنند که بگویند دوره دین تمام شده است؟.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران بنا شده تا بگوید دوران دین مداری و حکومت دینی تمام نشده است بلکه این حکومت و تفکر می‌تواند جهان‌گیر و جهان‌شمول باشد، بنابراین در آغاز حرکت جهانی اسلام هستیم تا سرانجام دین مبین در سراسر جهان غالب شود و حق مظلومان را بستاند و جلوی ظلم را بگیرد و عدالت را گسترش دهد، شهید مبارکی عزیز که از اهل سنت است و همه شهدای ما از صدر اسلام تا کنون برای تحقق همین هدف به شهادت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد: خداوند می‌خواهد در ازای قدم گذاشتن ما در راه خدا و رسولش، به ما زندگی حقیقی و جاودانه عطا کند. ممکن است حیات ظاهری داشته باشیم، قلب و ریه و اجزای بدن ما کار کند، اما زنده نباشیم، چراکه دل ما زنده به نور خدا نیست. زنده بودن با حیات داشتن تفاوت دارد. خداوند فرموده است اگر به دعوت من و رسول من لبیک بگویید، به شما زندگی و حیات عطا می کنم، حال خداوند متعال ما را به چه چیز دعوت می‌کند؟ یکی از این موارد جهاد در راه خداست. اگر از حق خود به موقع و قاطع دفاع می کردیم امروز وضع جهان این گونه بود؟.

وی تاکید کرد: زمانی، از اندونزی و جزایر آسیای شرقی تا زنگبار در آفریقا جایی بوده است که مجد و عظمت اسلام و ندای قرآن به گوش می رسید و امروز باید دوباره این گذشته باشکوه را احیا کنیم. اینکه ناوگروه دریایی ما چنین مسیر طولانی را در اقیانوس ها طی می‌کند، یعنی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان حضور راهبردی دارد و این احیای همان مجد و عظمت اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha