جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران در پیامی درگذشت عالم ربانی، سالک الی الله علامه ذوفنون، حکیم متاله و عارف متخلق حضرت آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور که در پی ارتحال علامه حسن حسن زاده آملی صادر شد به این شرح است:

قال امیرالمومنین علیه السلام:

إذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء إلی یوم القیامه

ارتحال عالم ربانی، سالک الی الله علامه ذوفنون، حکیم متاله و عارف متخلق حضرت آیت الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی «قدس الله نفسه الزکیه» موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

شخصیت گرانقدر آن عالم وارسته و پارسا با تبحر و تسلط بر علوم مختلف، نظیر تفسیر و علوم قرآنی، کلام، فلسفه، فقه و اصول، عرفان، ریاضیات و نجوم در کنار وصول به مقامات والای معرفتی و معنوی در سایه عبودیت و اطاعت الهی و تهذیب نفس در عصر حاضر به عنوان الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی باقی خواهد ماند.

ایشان با مجاهدت علمی و سالها  تلاش و کسب فیض از محضر عالمان بزرگی چون علامه شعرانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار در زمینه های مختلف به رشته تحریر درآورد که چراغ راهی فراروی پویندگان راه دانش خواهد بود.

علاوه بر همه‌ی مراتب علمی و معرفتی و معنوی، آن علامه فقید با حضور در عرصه های اجتماعی، سیاسی نقش آفرینی های ماندگار و مؤثری در صحنه های انقلاب اسلامی از خود بجای گذاشت. همراهی آن عالم متقی و عارف با انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی «قدس الله نفسه الزکیه» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» از ویژگی‌های منحصر به فرد آن مرحوم بود که با سخنان دلنشین در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت و درس آموز و الهام بخش بود و پس از سال ها خدمت و نورافشانی، درایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین «علیه السلام» به لقای الهی شتافت.

اینجانب ارتحال این عالم بزرگوار و مربی نفوس مستعده را به محضر حضرت ولی‌عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، علما و حوزه‌های علمیه، شاگردان و متربیان، بیت شریف معظم له و تمامی بستگان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض نموده و متواضعانه از درگاه حضرت حق جل و علا برای ایشان علو درجات و حشر با اولیاءالله و ائمه اطهار «علیهم السلام» و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر فراوان خواستارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha