پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موکب احمد بن موسی

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) از فعالیت بیش از ۳۰ موکب اربعینی با محوریت این موکب در بین‌الحرمین شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، صادق دهقانی، عصر امروز در حاشیه مراسم عزاداری اربعین حسینی در بین الحرمین شیراز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از اول مهرماه تاکنون بیش از ۳۰ موکب اربعینی با محوریت موکب احمدبن موسی(ع) در بین‌الحرمین شیراز در حال خدمت‌رسانی به سوگواران حسینی هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) طی این ایام به صورت شبانه‌روزی است، افزود: به یاری خدا این موکب تا یک روز بعد از اربعین حسینی یعنی ۶ مهرماه به سوگواران حسینی خدمات ارائه خواهد داد.

دهقانی اظهار کرد: سال گذشته تعداد مواکب بیشتری در بین‌الحرمین شیراز مستقر شده بودند اما به دلیل اهمیت حفظ فاصله اجتماعی و سلامت مردم، امسال مواکب اربعینی در سطح شهر پراکنده شده‌اند، به طوری که در هر نقطه شهر یک موکب اربعینی برپا شده است البته محوریت این مواکب با موکب احمدبن موسی(ع) است.

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با اشاره به فعالیت‌های موکب نیز گفت: در موکب بین‌الحرمین همان خدماتی که در کربلای معلی ارائه می‌دهد البته به صورت محدودتر به سوگواران حسینی ارائه می‌شود.

وی، برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام حسینی، توزیع نان صلواتی، ارائه مشاوره رایگان، ویزیت رایگان پزشکی، پیرایشگاه صلواتی، مسابقه فرهنگی، پرده‌خوانی شهدا، کتابخوانی، تعزیه و ... را از جمله این فعالیت‌ها اعلام کرد و گفت: همچنین چند غرفه برای مباحث مهدویت و یک غرفه هم به بحث غدیریه به حوزه علمیه منصوریه شیراز اختصاص یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha