پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آئین آغاز سال تحصیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: امروز دشمن بانوان را به عنوان ریشه و بنیان خانواده هدف قرار داده است؛ زیرا با حمله نظامی به اهداف خود دست نمی‌یابد؛ لذا زنان با ایفای نقش تربیتی خویش فرزندانی پرورش دهند که در جامعه تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان، اساتید، طلاب و جمعی از مسئولین شهرستان، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با تشکر از مجاهدت‌های خدمتگزاران فقه جعفری، اساتید، کارکنان و طلاب مدارس در طول سال تحصیلی گذشته، با استناد به روایتی از امام صادق(علیه‌السلام) به بحث پیرامون ارزش تعلیم و تعلم پرداخت و گفت: علم‌اندوزی و تعلیم در دین اسلام اهمیت بسیاری دارد و اولین آیاتی که بر قلب پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نازل شد، پیرامون تعلیم و تعلم بود: «الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

وی با تبریک سال تحصیلی، بیان کرد: طلاب دنیای مادی را رها کرده و حیات طیبه را برگزیده و افتخار شاگردی مکتب جعفری را برای خویش ثبت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در ادامه به نقش زنان در سنگر تعلیم و تربیت و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از زمانی که تاریخ حیات بشر رقم خورد، بانوان همدوش مردان در تمام عرصه‌های زندگی حضور داشتند.

حسینی واعظ افزود: زنان در دوران دفاع مقدس با تأسی از پیام‌رسان عاشورا، حضرت زینب(سلام‌الله علیها) با حضور در صحنه‌های جبهه به مردان دلگرمی داده و حماسه‌ای فراموش نشدنی آفریدند.

وی با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی، تشریح کرد: بانوان از صدر اسلام و با فراگیری تعالیم ارزشمند الهی، وارد میدان شده و در پیشبرد غافله تمدن و بقاء فرهنگ اسلامی کمتر از مردان نبودند.

استاد حوزه خواهران با بیان این‌که بانوان نیمی از پیکره جامعه هستند و در نیمه دیگر اثرگذارند، خاطرنشان کرد: زنان با الگوگیری از حضرت خدیجه، فاطمه و زینب(سلام‌الله‌علیهم) نقش تربیتی را برعهده دارند به گونه‌ای که می‌توانند با تربیت درست فرزندان، جامعه را به بهشت برین تبدیل کنند، اما مادری که احکام اسلامی را رعایت نکرده و به انحراف می‌رود، آسیب زیادی به جامعه وارد می‌کند.

حسینی واعظ به جبهه فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمن بانوان را به عنوان ریشه و بنیان خانواده هدف قرار داده است، زیرا با حمله نظامی به اهداف خود دست نمی‌یابد، لذا زنان با ایفای نقش تربیتی خویش فرزندانی پرورش دهند که در جامعه تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha