پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین تجلی بخش فرهنگ ایثار و مسئولیت پذیری است

حوزه / مدیر مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: اربعین جلوه‌ای از شکوه نهضت عاشورا و محلی برای وحدت، همدلی و آماده سازی برای ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

خانم عاطفه انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین جلوه‌ای از شکوه نهضت عاشورا و بستری برای وحدت، همدلی و آماده سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی، اربعین حسینی را یک رویداد فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز دانست و افزود: اربعین گمشده مدینه فاضله است به این معنا که جریان اربعین درست همان مدینه فاضله‌ای است که در آن بشریت و انسانیت در یک موقعیت زمانی و مکانی به سوی یک آرمان مشترک حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اربعین ابعاد تربیتی مختلفی دارد، تصریح کرد: اربعین یک اجتماع قلبی است نه فیزیکی، چرا که طی زمان‌های متعدد اجتماعات متعددی برگزار می‌شود، اما هیچ یک از اجتماعات موجود بر اساس قلب و باور نبوده و عمق معنوی اربعین را به همراه ندارد.

وی افزود: ابعاد تربیتی اربعین ترویج جریان مسئولیت پذیری است و در این ایام افراد حتی کودکان هم مسئولیت‌پذیر بودن را که به گفته‌ی تمدن غرب یک مهارت نرم است تمرین می‌کنند.

انصاری در پایان با اشاره بیانات امام خامنه‌ای(حفظه الله) در مورد اهمیت اربعین، خاطر نشان کرد: درس اربعین به همه انسان ها زنده نگه داشتن یاد شهداء در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha