جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: تفکر ابن زیاد در طول تاریخ مستمرا وجود دارد و با مرگ آنها به پایان نمی‌رسد و امروز نیز کسانی که وابسته دنیا هستند و پس از به قدرت و پول رسیدن مردم را فراموش می‌کنند و قیامت را می‌فروشند، می‌توانند امام زمان خودشان را به شهادت برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تجمع جاماندگان اربعین، با بیان اینکه اهل بیت راه رسیدن به خودشان را آسان کرده‌اند، اظهار داشت: افرادی که فکر می‌کنند جز جامانده‌ها هستند، باید بدانند که آنچه برای اهل بیت مهم است، نیت افراد می‌باشد.

وی افزود: اگر نیتتان حضور در کربلا بوده، ثواب اعمال شما هیچ تفاوتی با کسی که در حال حاضر در کربلا است ندارد، چرا که طرف حساب ما، خودش نیت و باطن ما را به خوبی می‌داند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر تمایل درونی شما به سمت کربلا است، شما هم زائر امام حسین(ع) خواهید بود، گفت: اگر این تفکر را باور داشته باشید، دیگر جامانده بودن معنا ندارد.

وی، یکی از نشانه‌های مومن را قرائت زیارت اربعین خواند و یادآور شد: هر کسی در هر جای عالم اگر دلش با امام حسین(ع) باشد، باید بداند که در کربلا حضور دارد و دیگر مهم نیست جسمش کجاست.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه امروز بودن در مسیر امام حسین(ع) و عمل به توصیه‌های ایشان مهم است، خاطر نشان کرد: در ابتدای زیارت اربعین صفات حضرت اباعبدالله(ع) مطرح می‌شود، که از جمله آن باید به مظلومِ شهید و انتخاب شده پروردگار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سعادت جامعه بشری با شهادت در راه خدا ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در طول تاریخ فرصت‌های طلایی برای برخی از انسان‌ها ایجاد شد و آنها جان خودشان را در راه خدا هزینه کردند همانند شهدای دفاع مقدس.

امام حسین(ع) فدا شد تا بشر عاقلانه زندگی کند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: امام حسین(ع) فدا شدند تا انسان‌ها عاقلانه زندگی کنند و هزینه این عقلانی زیستن بشر، شهادت امام حسین(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند هزینه داد تا من و شما از زیر بار جهل و ضلالت نجات پیدا کنیم، یادآور شد: جامعه عاقل، فساد ستیز می‌شود و علیه فساد قیام و ایستادگی خواهد کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عقلانیت یعنی قیام علیه یزیدهای زمان، گفت: عقلانیت یعنی اندیشه انسان همسو و هم‌جهت با امام حسین(ع) و امام زمان(عج) باشد.

با هر کسی که بخواهد اربعین را تضعیف کند با تمام وجود مقابله خواهیم کرد

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین معیارهای قاتلان امام حسین(ع) مطرح شده است، خاطر نشان کرد: اگر امروز حسین(ع) در جامعه باشد، بازهم هستند کسانی که حضرت را به شهادت برسانند.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: تفکر ابن زیاد در طول تاریخ مستمرا وجود دارد و با مرگ آنها به پایان نمی‌رسد و امروز نیز کسانی که وابسته دنیا هستند و پس از به قدرت و پول رسیدن مردم را فراموش می‌کنند و قیامت را می‌فروشند، می‌توانند امام زمان خودشان را به شهادت برسانند.

وی با طرح این سوال که امروز چه کسی می‌تواند صادقانه به امام خود بگوید "تمام زندگی من تابع امر شماست؟ "، گفت: در زیارت اربعین اعلام آمادگی می‌کنیم که با دشمنان اهل بیت همراه نخواهیم شد و با هر کس که در برابر علم و پرچم سیدالشهدا(ع) ایستادگی کند و بخواهد اربعین را تضعیف کند با تمام وجود خواهیم ایستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha