شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / نشست خبری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

حوزه/ مسئول بسیج سازندگی استان قم گفت: فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بخصوص در بخش مرکزی از جمله اقداماتی است که با همکاری طلاب و بسیج سازندگی صورت می گیرد.

سرهنگ محمود داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان قم در طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را در زمینه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال انجام داده است.

وی ادامه داد: ایجاد بیش از ۲۸۵ صندوق قرض‌الحسنه روستایی برای کمک به مشاغل خرد خانگی، تأمین و پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به مشاغل در سطح استان و تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه ۴% با بازپرداخت ۷ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای مشاغل روستایی و تولیدی های زود بازده از جمله اقداماتی بوده است که از سوی بسیج سازندگی استان قم صورت گرفته است.

داودآبادی توجه به اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزشی، الگوسازی و ترویجی بعنوان یک پروژه بین دستگاهی که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: مدل کار در دهکده اقتصاد مقاومتی ایجاد زیرساخت از طرف سپاه است که بسته به عرصه شغلی و متناسب با شرایط عرصه شغلی به متقاضیان واگذار می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قم اجرای نیروگاه های خورشیدی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این بخش تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه سرجمع ۲۵ میلیارد تومان است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نیروگاه های  خورشیدی ۵ کیلوواتی برای هر متقاضی البته ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهرها قابل پرداخت است که تاکنون قریب به ۴۰ نیروگاه احداث و وارد مدار شده است.

وی به همکاری با طلاب جهادی اشاره کرد و گفت: فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بخصوص در بخش مرکزی از جمله اقداماتی که با همکاری طلاب و بسیج سازندگی صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha