شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عصر عاشورا کے بعد حضرت زینب کبری (س) کا کردار

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: پیاده‌روی اربعین حرکت حسینی(ع) حضرت زینب(س) در رساندن پیام و حقانیت قیام عاشورا بود.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو باخبرگزاری حوزه،در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین یکی از شعائر الهی است که حفظ آن و اجرای مراسم آن از سوی خداوند در قرآن تاکید شده است.

وی افزود: به واسطه این امر اهدافی که استکبار بر علیه مکتب اسلام دارند محقق نمی شود و این حرکت الهی است که مردم دارای بصیرت الهی می شوند. 

این استاد حوزه،  با اشاره به اینکه یکی از عوامل بسیار مهم نهضت امام حسین حرکت حضرت زینب بود گفت: این حرکت در تثبیت قیام عاشورا تاثیرگذار بود، هر نهضت برای اینکه بتواند از دشمنی ها در امان باشد و به نسل بعد منتقل شود نیاز به پیام دارد.

وی اضافه کرد: قیام امام حسین یکی از بزرگترین و اصیل ترین نهضت ها بوده است که دشمنان تلاش کردند که به این قیام که از اهداف امامت بوده است چیزی باقی نماند در این باره حضرت اقا می فرمایند که در این روز اربعین خاندان پیامبر، این نهضت را جاودانه کردند اگر بازماندگان شهدا و دیگر خاندان اهل بیت این حرکت و پیام رسانی را انجام نمی دادند این نهضت و قیام الهی برای نسل های آینده باقی نمی ماند.

استاد جامعه الزهرا(س) به دو حرکت حضرت زینب(س) در قیام عاشورا گفت: یک حرکت اسارت ، روشنگری ها و بیان های افشاگرانه و حرکت دیگر زیارت کربلا در اربعین بود که اجازه ندادند به دشمن که انگیزه خباثت آلود خود را در  از یاد بردن این قیام تحقق دهد.

وی اضافه کرد: جریان حرکت اربعین نشان می دهند یک روشنگری جهانی و عامل بزرگ برای اهداف بلند این حرکت امام حسین(ع) به ثمر نشست،  حضرت زینب(س) با روشنگری ها و خطبه ها یک جهاد فرهنگی و یک حقیقت گویی را رقم زد. این بانو با بازگشت به کربلا در اربعین حقانیت واقعه عاشورا را به اثبات رساند.

حیدری مجد تاکید کرد: ما نیز وظیفه داریم با تاسی به اهل بیت خودمان را مانند سرباز در جبهه حق بدانیم و یکی از زمینه هایی را که می تواند مساله جهاد و مقابله با باطل و جنگ با استکبار را نمایش دهد توجه به جریان اربعین است. از این رو باید در این راهپیمایی شرکت کرده و اهداف این قیام را زنده نگه داریم. 

وی با اشاره به جلوه های زیبای اربعین گفت: امروزه می‌بینیم حرکت مردم در این پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا و از شهر های مختلف، جهان را متوجه حقیقت امام حسین (ع) و اهدافش می کند. 

استاد جامعه الزهرا(س) افزود: یکی از دستاوردهای اربعین حسینی، زیارت اربعین است که تاثیر این زیارت در سبک زندگی انسانهاست. همچنین پیاده روی اربعین فرصت فکر کردن در راه و همراهی امام، دور شدن از رذایل اخلاقی، تمرین صبر و استقامت، قدرت مکتب اهل بیت و آرامش و حب به اهل بیت را نشان می دهد. 

وی با اشاره به رسالت اهل بیت و پیامبر اکرم گفت: در قرآن نیز به آن اشاره کرده است خداوند در قرآن اجر رسالت پیامبر را محبت به اهل بیت می دانند.

حیدری مجد گفت: در قرآن مودت و مهربانی است که به آن تاکید شده است مودت محبت قلبی و عملی است و زیارت امام حسین و اربعین و پیاده روی یک نشانه مودت به اهل بیت است و توجه به یک بخشی از رسالت پیامبر است. 

وی خاطر نشان کرد: وقتی امامت به زندگی فردی و اجتماعی بیاید زندگی ما را تغییر می دهد و این امر توجه پیدا کردن به نظام الهی است. 

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام اربعین زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است گفت: در اربعین انسان ها هر آنچه دارند در کف اخلاص می گذارند افراد به پیاده روی می روند همه با هر چه در توان دارند  می خواهند به یکدیگر کمک کنند. 

وی خاطر نشان کرد: حرکت امروز در پیاده روی اربعین همان مسیر حرکت زینب(س) و تقویت ایمان قلبی و مقابله با دشمنان اسلام است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha