شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیریت حوزه استان مازندران
اربعین

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران گفت: حماسه اربعین هر روز پرشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود و راهنمای ما در تمام بیراهه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران  و جمع مجازی مدیران و طلاب مدارس علمیه  استان، ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت علامه حسن زاده آملی(ره)، اظهار کرد: امام حسین(علیه السلام) برای شروع قیامشان فرمودند در امت جدم و سیره پدرم، مشکلاتی ایجاد شده و من باید آن را اصلاح کنم؛ این مصداق جمله ای از پیامبر است که فرمودند من از فقر امتم نمی ترسم، بلکه از سوء تدبیر امتم هراس دارم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در ماجرای سقیفه می بینیم که جای ارزش ها و ضد ارزش ها عوض شد و نتیجه آن به بیراهه کشیده شدن جامعه بود. حضرت زهرا(سلام الله علیها) به دفاع از ولایت بر می خیزند و به در خانه مهاجرین و انصار می روند و وقایع گذشته را برایشان یاد آوری می کنند، نه اینکه برای همسرش جایگاهی را ایجاد کنند، بلکه تمام تلاش حضرت برای آیندگان بود که این مسیر درست گم نشود و براساس همان راه است که امروز حماسه اربعین شکل گرفته و هر روز پرشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود و راهنمای ما در تمام بیراهه ها است.

وی تصریح کرد: امروز هم  شاهد تاثیر روش ها و گزینش های درست و غلط هستیم که در دولت یک رئیس جمهور مشکل آب داریم، کمبود واکسن داریم و در دولت رئیس جمهور دیگر، هم مشکل آب مرتفع می شود و هم واردات واکسن افزایش چشمگیری پیدا می کند؛ این تفاوت در منش ها و اسلوب فکری است.

فلاح عنوان کرد: محرمی که ما را بیدار و در تفکر ما تغییر ایجاد نکند، محرم نیست؛ حتی خواص ما هم دچار اشتباه می شوند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha