جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پذیرایی مردم عراق از زائران اربعین

 حوزه / مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: مردم عراق در ایام اربعین آنچه که در توان داشتند از زائران حسینی پذیرایی و به نوعی سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام عباس افشار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، گفت: موکب داران عراقی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا،  و در شهر کربلای معلی با تنوع بخشی در پذیرایی از زائرین، برخورد بسیار مناسب با عزاداران پیاده اربعین حسینی داشتند و تلاش می کردند تا بهترین میزبانی را از زائران به جای بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین مسال به رغم توطئه های دشمنان برای کمرنگ شدن حضور مردم، باشکوه تر از هر سال برگزار شد و بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت عاشقانه و بی اعتنا به توطئه های دشمنان مانند قطره ای خود را به دریای محبان این مکتب رساندند و از شور و نشاط و کرم این سفره نورانی بهره مند شدند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین به فعالیتهای فرهنگی در مراسم پیاده اربعین پرداخت و بیان کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی با همکاری ستاد عتبات و عالیات قزوین، توزیع اقلام فرهنگی از قبیل پرچم، زیارت نامه، کتاب راهنمای زائرین اربعین و همچنین تصاویری از شهدای مقاومت شهیدان سلیمانی و ابوالمهدی را بین زائرین توزیع کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچینن در روز اربعین از مسئولین و خادمان عتبه حسینی و بین الحرمین از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha