شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن زاده آملی

حوزه/ مجمع اهل بیت(ع) هندوستان در پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع اهل بیت(ع) هندوستان در پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

درگذشت عالمی عامل، عارف کامل، فقیه پرهیزگار، محدث جلیل القدر، حکیم الهی، فقیه قرآنی، زاهد بزرگ، فیلسوف فرزانه، جویبار حکمت و فضیلت، زاهد فروتن، رجالی معروف حضرت آیت الله حسن زاده آملی قدس سره جامعه روحانیت و حوزات علمیه را غمبار کرد.

این شخصیت برجسته، عارف و سالک سالهای متمادی به تبلیغ اسلام ناب محمدی و تربیت شاگردان پرداخت. فراق این فقیه فرزانه در عصر قحطی اسوه های معرفت و در روزگار انفجار فریب و دروغ و سیاهی خسارتی است جبران ناپذیر.

ایشان سالهای سال به خدمات علمی و فرهنگی پرداخت و آثاری زیادی به جا گذاشت. ایشان به طلاب عشق می ورزید و به یک یک طلبه ها احترام می گذاشت. وی براستی اهل علم و عمل بود و هرچه می گفت در وجود آدمی می نشست و بر دلها جای می گرفت.

آیت الله حسن زاده آملی قدس الله نفس الزکیه در طول عمر شریفش علاوه بر تدریس و پژوهش هیچگاه از مسایل و اوضاع جامعه غفلت نورزید.

سرانجام روح بلند و ملکوتی فقیه عارف و مجتهد وارسته پس از سالها تلاش و فعالیت دلسوزانه در راه دین مبین اسلام و مکتب سعادت آفرین تشیع به میهمانی حضرت حق شتافت.

درگذشت این عالم ربانی و فقیه پرهیزگار و پارسا را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب برحقش حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و سایر مراجع کرام حفظهم الله، حوزات علمیه، علمای اعلام و علاقه مندان ایشان و بالاخص به خانواده مکرم تسلیت عرض می نمائیم و رحمت و واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می نمائیم.
مجمع اهل بیت(ع) هندوستان
۱۸ صفر المظفر ۱۴۴۳ هجری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha