شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 980624
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
کتاب نبرد شیعی شیعی

حوزه/ کتاب نبرد شیعی شیعی (راهبرد جدید دشمن برای تضعیف مقاومت اسلامی) به همت مؤسسه انتشارات زمزم هدایت به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مؤسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) کتاب «نبرد شیعی شیعی»، راهبرد جدید دشمن برای تضعیف مقاومت اسلامی، گردآوری شده توسط اسدالله کردفیروزجانی و حمید نگارش را منتشر کرد.

طبیعی است وقتی در هر مذهب افراط گرایی و تجاوز از اعتدال وجود داشته باشد و پیروان آن افراط گرا گرفتار خشونت شده باشند، پیروان دیگر ادیان و مذاهب نسبت به آن مذهب بدبین می شوند و سعی می کنند از آن فاصله بگیرند.

افراط گرایی در میان برخی از شیعیان نیز همین نتیجه را می دهد.

وقتی ملت های غیر مسلمان جهان بفهمند گروهی از مسلمانان، گروه دیگر از خودشان را بدون معیار و ملاک تکفیر می نمایند، یاد در عزای پیشوایان خود بدنشان را مجروح می کنند، یا نسبت به مقدسات همدیگر توهین می نمایند و مانند آن، نسبت به آنها بدبین می شوند و به خود می گویندمسلمانان دست به اعمالی می زنند که با عقل و منطق هم خوانی ندارد.

در صورتی که مسلمانان ناب و شیعیان واقعی هرگز افراط گرا نیستند و افراط گرایی را نیز بر نمی تابند و آن را بر خلاف دستوران قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) می دانند.

ساختار کتاب

کتاب «نبرد شیعی شیعی» به دلیل معرفت افزایی و توانمندسازی فرهنگی مردم در برابر خطرهای تشیع افراطی تالیف شده است و هشت فصل دارد:

فصل اول: کلیات. در این فصل تلاش شده است به کلیات مباحث از جمله مفهوم شناسی واژگان، ضرورت و پیشینه بحث، تاریخچه و مانند آن پرداخته شود.

فصل دوم: شاخصه های تشیع افراطی.

فصل سوم: فرایند و پیامدهای افراطی گری در شیعه.

فصل چهارم: سنجش اندیشه تشیع افراطی با اندیشه سلفی تکفیری اهل سنت.

فصل پنجم: راهکارهای برون رفت از افراطی گری.

فصل ششم: درآمدی بر جریان های شیعی در عراق.

فصل هفتم: ابزارهای رسانه ای تشیع افراطی.

فصل هشتم: جمع بندی و نتیجه گیری.

برشی از کتاب

نویسنده در بخشی از کتاب و در صفحه ۴۵ از آن درباره اشتباه محاسباتی در دشمن شناسی چنین می نویسد:

یکی از شاخصه های مهم تشیع افراطی نشناختن دشمن واقعی و حقیقی است؛ بدین معنا که، آنان به حالت خوش بینانه در دشمن شناسی گرفتار اشتباه شدند و به جای زاویه گرفتن با دشمنان واقعی اسلام و تشیع، با دوستان و مخالفان غیر معاند زاویه گرفتند و با آنها در حال ستیز و مبارزه می باشند و این یکی از ضعف های مهم این جریان است؛ در صورتی که، شناخت دشمن از ضروریات اولیه هر مبارزه است و از طریق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد. اگر طرفداران جریان تشیع افراطی از دشمن شناسی دقیقی بهره مند بودند، گرفتار اشتباه محاسباتی در فعالیتهای خود نمی شدند و بجای دشمنان با دوستان مبارزه نمی کردند؛ از این رو، آنها دشمن اصلی را اهل سنت می دانند و از امریکا و صهیونیسم غفلت می ورزند، اگرچه با اهل سنت افراطی در حد حرف دشمنی می کنند، اما در عمل هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند. از این رو، وقتی داعش به عراق حمله کرد هیچ حرکت مثبتی از آنها مشاهده نشد. بنابراین، می توان گفت آنها در دشمن شناسی بسیار ضعیف هستند و دشمن شناسی برایشان هیچ اهمیتی ندارد؛ در صورتی که، نبی مکرم اسلام در اهمیت دشمن شناسی می فرماید: ألا و إنَّ أعقَلَ النّاسِ عَبدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فأطاعَهُ ، و عَرَفَ عَدُوَّهُ فعَصاهُ ، بدانید و آگاه که عاقل ترین مردم کسی است که پروردگارش را بشناسد و از او پیروی کند،دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانی کند.

مؤسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب «نبرد شیعی شیعی» راهبرد جدید دشمن برای تضعیف مقاومت اسلامی گردآورندگان اسدالله کردفیروزجانی و حمید نگارش را با شمارگان ۱۴۰۰ و با ۱۶۰ صفحه به قیمت ۵۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان نیز می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان دور شهر نبش کوچه سوم پلاک هشتاد و یک مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۳۰۷۳۵- ۰۹۱۰۲۰۴۲۰۷۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha