پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه فارس

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه های علمیه را باید متناسب با پس از انقلاب اسلامی آماده کنیم، همچنین تصور همه به این سمت باشد که حوزه متناسب با مسائل روز جامعه متحول شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس که در مجتمع شهید قدوسی برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی حاکمیت شیعی را در نظر می گیرید، حوزه علمیه شیعه نیز باید نقش ویژه ای را ایفا کند. این نهاد اجتماعی شیعی در این زمان باید نسبت به دوره گذشته وظایف بیشتری را باید بر عهده بگیرد.

وی اظهار کرد: یکسری از تحولات حوزه به دلیل تحولات جریان های بیرون حوزه بوده است که باید مدنظر قرار گیرد. تحولات عظیمی که در حوزه تشیع رخ داده از زمان علامه حلی تا مرحوم محقق کرکی شکل گرفته است.

امام جمعه شیراز با طرح این سوال که حوزه در جامعه اسلامی شیعه می خواهد چه نقشی ایفا کند؟ عنوان کرد: برنامه های حوزه باید متناسب با پاسخ این سؤال تنظیم شود و به تناسب نقشی که به حوزه می دهیم وظایف مشخص می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: حوزه های علمیه را باید متناسب با پس از انقلاب اسلامی آماده کنیم، همچنین تصور همه به این سمت باشد که حوزه متناسب با مسائل روز جامعه متحول شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha