پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت:‌ باید نسل جدید را دریابیم، چرا که جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده است و از جهاتی نیز بهتر هم هست، چرا که جوان امروزی با هجمه های زیادی روبروست که جوان عصر انقلاب و دفاع مقدس با آن روبرو نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی امروز در دیدار اعضای ائتلاف سراسری جاهد که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک درون مایه و ذات استوار و قوی دارد و علی رغم اینکه ما در بخش هایی از اداره کشور دارای ضعف های جدی هستیم، اما آن ذات و هویت می تواند بر مشکلات و موانع فائق آید و گره ها را باز کند، چون ذات یک ذات قوی و مستحکم است.

وی افزود: بازگشت به آن روح و فرهنگ اصیل انقلاب وظیفه همیشگی ماست که به آن توجه کنیم و تشکل ها و جریانات باید آن را یک اصل اساسی تلقی کنند و  تکیه بر ذات و روح اصلی انقلاب را مد نظر خود داشته باشند، چرا که آن ذات اصیل همواره پاسخگوی نیازهای زمان بوده است و هم در داخل و هم خارج از کشور گره گشایی کرده است.

گره گشایی ذات و هویت اصلی انقلاب

مدیر حوزه های علمیه با ذکر مثال هایی از گره گشایی ذات و هویت اصلی انقلاب در داخل و خارج از مرزهای کشور اسلامی ایران، گفت: آنچه ما در جبهه های نبردحق علیه باطل در طی هشت سال دفاع مقدس دیدیم، همه تجلی ذات انقلاب اسلامی بود و آنچه در لبنان و دفاع از جبهه مقاومت مشاهده کردیم همه تجلی ذات و هویت انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید ذات و هویت اصلی انقلاب را بشناسیم و دائم به آن برگردیم، خاطر نشان ساخت: ذات و حقیقتی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است و سخنان حکیمانه امام راحل(ره) همگی یک ذات تمدنی و جهانی بوده است، لذا همه کارهای ما نیز باید یک بازتاب جهانی و تمدنی داشته باشد؛ امروزه انقلاب اسلامی هنوز خریدار دارد.

عقلانیت و انقلابی گری را در هم آمیزیم

امام جمعه قم با اشاره به لزوم توجه به برنامه ریزی و عقلانیت در کارهای انقلابی ابراز داشت: باید بتوانیم عقلانیت و انقلابی گری را در هم آمیزیم؛ نگاه ها باید کلان، دقیق و راهبردی باشد و موتور محرک آن هم روح انقلابی و جهادی باشد.

وی افزود: فارغ از خیلی از سر و صداها، باید نسل جدید را دریابیم چرا که جوان امروزی با جوانان عصر انقلاب و دفاع مقدس فرقی نکرده است و از جهاتی نیز بهتر هم هست، چرا که جوان امروزی با هجمه های زیادی روبروست که جوان عصر انقلاب و دفاع مقدس با آن روبرو نبوده است.

آیت الله اعرافی خاطر نشان ساخت: عمده کارهای تشکیلاتی باید بر گفتمان با نسل جوان و آگاه سازی آنان باشد و البته این کار برنامه و نگاه راهبردی می خواهد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم آسیب شناسی کارهای تشکیلاتی، گفت: کارهای تشکیلاتی همواره در معرض خطر و آسیب است، لذا باید مدام آسیب شناسی روی آن صورت گیرد.

رئیس جمهور و همه هیأت دولت خود را نسبت به آموزش و پرورش مسئول بدانند

 با وجود پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف صورت گرفته است، هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم؛ آموزش و پرورش آنقدر مهم است که لازم است رئیس جمهور و همه هیأت دولت پای کار آن بیایند و همه دستگاه های کشور خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha