جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون رئیس‌جمهور به مشکلات زنان و بانوان این استان به خصوص در مناطق محروم اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت اسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در دیدار دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی عشایری با اعتقادات ناب و دارای فرهنگ بومی و محلی است که در دوران قبل از انقلاب مورد ظلم بی‌حد و حصر طاغوت بود.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: در دوره طاغوت کل ایران دچار عقب‌ماندگی بود، اما استان ما به دلیل این که زیر بار حکومت طاغوت نمی‌رفتند دچار ظلم مضاعف شد و فشارهای زیادی به این مردم آمد. بعد از اینکه امام قیام کردند حمایت گسترده از سوی مردم این استان شد و در دوره جنگ تحمیلی بیشترین مشارکت را داشتند و امروز هم پای انقلاب ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

وی گفت: فرهنگ غلطی در گذشته بود که فشارهای زیادی به زنان وارد کرد، اما به برکت انقلاب تغییر و تحول عظیمی اتفاق افتاد و ظلمی که بر زنان می‌شد اکنون وجود ندارد و کمتر شده است.

امام جمعه یاسوج افزود: شرایط ویژه‌ای بعد از انقلاب به وجود آمده و در همه عرصه‌ها کارهای بزرگی شده و خدمات بی‌بدیلی ارائه شده است، اما در مسائل فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کم کاری دیده می‌شود.

حسینی گفت: در خصوص فضای آموزشی مناسب برای بانوان در این استان کمبود داریم؛ پارک‌های بانوان به اندازه کافی وجود ندارد؛ بعد از ۴۰ سال از انقلاب در شهر یاسوج مکان‌های خاصی برای بانوان مثل فاطمیه و زینبیه نداریم؛ باید ۵ تا ۶ مرکز برای تجمع زنان وجود داشته باشد که اصلاً یک مورد هم نیست.

وی گفت: وقتی به محل تجمع بانوان بی‌توجهی می‌شود، معلوم است در مسائل دیگر رسیدگی کمتری می‌شود و پیامد آن چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

حسینی تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به این استان و زنان و دختران محروم داشته باشد. در حاشیه‌های شهرها آسیب‌های اجتماعی فراوان است و زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب هستند. دولت مردمی و انقلابی محرومیت های زنان و دختران استان ما را ببینند.

وی گفت: هر چند خدمات نظام جمهوری اسلامی اعجاب برانگیز است، اما باید در زمینه بانوان کار بیشتری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha