پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رستمیان،

حوزه/ امام جمعه دامغان با بیان اینکه گردشگری به مثابه ظرفیت اقتصادی این شهرستان باید تقویت شود، گفت: ایجاد موزه دامغان و همچنین توجه به ترویج گردشگری اقتصادی و فرهنگی در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام (ره) این شهر با اشاره به اینکه دامغان ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری خوبی دارد که باید از آن برای توسعه و اشتغال استفاده شود، گفت: ایجاد موزه باستان شناسی و اشیای تاریخی یک ضرورت مهم برای دامغان است که علیرغم وجود آثار متعدد فرهنگی و داشتن رتبه برتر در استان سمنان، مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی دامغان نشان از مذهب و تدین و همچنین فرهنگ والای این شهرستان دارد، بیان کرد: دامغان دارای آثار فرهنگی و گردشگری فراوان است که می‌توان از آن در راستای تقویت اقتصاد حوزه گردشگری و همچنین ترویج فرهنگ بومی این منطقه استفاده کرد لذا تاکید ما این است که گردشگری به مثابه ظرفیت اقتصادی دامغان تقویت شود.

امام جمعه دامغان ضمن قدردانی از خدمات شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان تاکنون ۷۰ درصد مردم دامغان واکسن دُز اول و ۳۰ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند، بیان کرد: در زمینه واکسن خارجی مشکل و کمبودی در این شهرستان وجود ندارد و اما به دلیل اینکه مردم به توانمندی داخلی در تولید واکسن اعتقاد بیشتری دارند، از مسئولان می‌خواهیم تا واکسن ایرانی بیشتری را تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

رستمیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وقف سنت حسنه و بهترین باقیات و صالحات برای سفر آخرت است، گفت: وقف باید بر حسب شرایط و نیازهای جامعه صورت گیرد که این موضوع ضرورت فرهنگ سازی در حوزه وقف را بیش از گذشته نمایان می‌سازد. همچنین باید گفت موقوفات به نوعی امانت در دست متولیان است و لذا اوقاف و امور خیریه باید نسبت به ارتقای درآمدزایی موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی به هفته سالمند نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سالمند در منطق اسلام جایگاه ویژه دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا جایگاه سالمندان را به لحاظ فرهنگی در سطح شهرستان دامغان ارتقا بدهیم.

امام جمعه دامغان یاد و خاطر نوجوان شهید علی لندی را نیز گرامی داشت و با اشاره به اینکه شهادت این نوجوان ۱۵ ساله در پی اقدامی شجاعانه برای نجات دو نفر، حاکی از رواج موج ایثار در نسل جوان جامعه است، بیان کرد: نسل جوان امروز توانمندی‌های بسیاری دارد که باید به آن توجه داشت و دانست که همچنان راه شهید فهمیده‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha